Boxer bjuder svenska folket på 37 tv-kanaler

Report this content

Boxer bjuder svenska folket på betal-tv under perioden 6-20 april. Under den perioden kan alla som ser på tv via en vanlig antenn gratis se nästan 50 kanaler, varav 37 är betal-tv-kanaler som frivisas av Boxer. Det enda som krävs för att se alla kanaler är en tv-apparat och en tv-antenn. Något programkort eller abonnemang behövs inte.

– Vi hoppas att alla passar på att titta på mer och bättre tv under de två veckor vi frivisar, och därmed upptäcker vilket bredd och mångfald det finns i vårt tv-nät, säger Andrea Gisle Joosen, VD för Boxer.

Med början på långfredagen den 6 april, stänger Boxer av krypteringen på nästan alla sina betal-tv-kanaler så att alla som ser på tv via en vanlig antenn kan se nästan 50 kanaler, allt utan abonnemang. Fri-visningen pågår i två veckor. Kanalerna från Canal+ frivisas inte.

- Vi hoppas att så många som möjligt passar på att upptäcka nya, intressanta kanaler, eftersom vi den 16 april lanserar Boxer Flex8, ett paket där kunden själv väljer ut sina åtta favoritkanaler, säger Andrea Gisle Joosen.

Fakta: Nästan alla Boxers betal-tv-kanaler frivisas över hela Sverige den 6-20 april. Den 16 april lanseras Boxer Flex8, ett helt nytt tv-paket där kunden själv, utöver de nio kanaler som alltid är fria att se, väljer åtta av sina favoritkanaler.

För mer information, vänligen kontakta:

Andrea Gisle Joosen, VD Boxer Sverige, telefon: 070-548 95 87

Johan Bobert, informationschef Boxer, telefon: 070-483 49 72

Boxer erbjuder konsumenter attraktiva programpaket och mervärdestjänster till ett konkurrenskraftigt pris och med teknik som är enkel att använda. Boxer startades i oktober 1999 och är tillsammans med Teracom Sverige, Teracom Denmark, Boxer Danmark och finländska PlusTV en del av Teracom Group.

Taggar: