Boxer hjälper Expertkunder

Report this content

Boxer kommer från och med idag hjälpa Boxerkunder som köpt en digital-TV-box i någon av Expert Sverige AB:s butiker med service och reklamationshantering.

Den 18 september begärdes Expert Sverige AB i konkurs. I och med konkursen hamnar vissa av Boxers kunder i en situation där en osäkerhet kring garantier på inköpta digital-TV-boxar uppstår. Har man som Boxerkund köpt en box i någon av de berörda butikerna kan man vända sig till Boxer med sin reklamation.

– Expert har länge varit en viktig försäljningskanal för Boxer och vi beklagar verkligen konkursen. Vi ser det som en naturlig sak att i detta läge försöka hjälpa de Boxerkunder som drabbas av problem med sin marknätsbox, säger Andrea Gisle Joosen, VD Boxer Sverige

De Boxerkunder som har ett garantiärende kring en digital-TV-box gentemot Expert ombeds höra av sig till Boxers kundservice på telefonnummer 0771 – 21 10 00 för vidare hjälp.

Boxer erbjuder konsumenter attraktiva programpaket och mervärdestjänster till ett konkurrenskraftigt pris och med teknik som är enkel att använda. Boxer startades i oktober 1999 och är tillsammans med Teracom Sverige, Teracom Denmark, Boxer Danmark och finländska PlusTV en del av Teracom Group.