Boxer lanserar TV via fiber

Nu utökas möjligheterna för alla i Sverige att kunna titta på TV som de vill, då Boxer lanserar TV via fiber i öppna nät.

Kombinerat med TV via antenn och Boxers app betyder detta ett stort steg mot att kunna erbjuda TV-lösningar oavsett var människor är; hemma, på resan, i sommarstugan eller nästan vilken annan plats som helst.

Vi ser detta som nästa steg i att kämpa för tittarnas frihet, deras möjlighet att se på tv var de vill, när de vill och hur de vill, säger Jonas Lönnquist, VD för Boxer TV.

Dessutom ingår fyra nya kanaler i Boxers fiber TV-paket, och ett breddat kanalpaket från C More, och i samband med detta kommer Disney erbjuda Disney Jr i Boxers TV via fiber. Även TV4 lanserar flera kanaler i Boxers TV via fiber, TV4 Komedi, TV4 Guld och TV4 Fakta XL.

- Boxer ska ha TV för alla, överallt och när tittarna vill ha det. Därför lanserar vi nu TV via fiber, och dessutom ingår titta överallt via Boxers app i alla våra paket, oavsett om du som kund använder antenn eller fiber, säger Jonas Lönnquist.

För C More lanseras följande kanaler som inte tidigare funnits tillgängliga för Boxers kunder:

• C More Extreme
  • C More Action
  • C More Tennis
  • C More Live 2
  • C More Live 3
  • C More Live 4

Sedan tidigare har Boxer förändrat sitt erbjudande enligt nedan:

Titta var du vill

De som tecknar ett av Boxers basabonnemang eller redan har ett basabonnemang till ordinarie pris får alltid möjlighet att utan extra kostnad registrera fyra extra enheter (t ex surfplatta och smartphone) utöver TV-apparaten.

Aldrig mer startavgift

Från och med 1 september tog Boxer bort startavgiften från alla basabonnemang. Det innebär att alla som tecknar abonnemang slipper en kostnad på 695 kronor, en avgift som skapar onödiga trösklar för kunder att välja Boxer.

Med eller utan bindningstid

Många vill idag variera sitt tittande och de kanaler och program de vill titta på, det är en utveckling vi välkomnar. Dessutom vill tittarna själva välja hur länge de skall vara kunder. Boxer fortsätter att erbjuda flexibla kanalvalspaket, men ger nu även dem som vill möjligheten att köpa abonnemang utan bindningstid. Självklart kommer de som önskar fortfarande att kunna teckna sig på ett abonnemang med bindningstid, för att t ex få en subventionerad digital-tv-box eller för att helt enkelt få ett specialerbjudande.

Marcus Hartmann, presschef Teracom Boxer Group, marcus.hartmann@teracomboxer.com 0703-10 17 63

Boxer erbjuder TV via TV-antenn och internet. Vi har också bredbands- och telefonitjänster via fiber. Företaget grundades 1999 och är en del av Teracom Boxer Group, som även bedriver nät- och betal-TV-verksamhet i Sverige och Danmark.

Taggar:

Om oss

TV, bredband och telefoni på kundens villkor Boxer TV-Access AB levererar TV, bredband och telefoni till svenska folket. Vi använder den teknik som vi bäst tror löser våra kunders behov av TV som de vill ha det. Grunden i vårt TV-erbjudande är marknätet - det du använder när du har en vanlig TV-antenn på taket eller i fönstret. Vi erbjuder också TV-kanaler, filmer och TV-serier via våra appar för surfplattor och smartphones. Boxer är en del av Teracom Boxer Group. Koncernen bedriver betal-TV och nätverksamhet i Sverige och Danmark.

Citat

Vi ser detta som nästa steg i att kämpa för tittarnas frihet, deras möjlighet att se på tv var de vill, när de vill och hur de vill.
Jonas Lönnquist, VD Boxer
Boxer har TV för alla, överallt och när tittarna vill ha det. Därför lanserar vi nu TV via fiber, och dessutom ingår titta överallt via Boxers app i alla våra paket, oavsett om du som kund använder antenn eller fiber.
Jonas Lönnquist, VD Boxer