SÅ SKA VI SLIPPA EM-BRÅK

Report this content

Sport på TV betyder tjafs om fjärrkontrollen. Enligt en undersökning som YouGov har gjort på uppdrag av Boxer bråkar var femte familj (21%) när det sänds sport. Relationsexperten Jacqueline Joo ger nu råd om hur familjer och par ska klara sig igenom fotbolls-EM utan konflikter i TV-soffan.

Hennes tips för att slippa EM-bråk framför TV:n:

1. Gör ett schema – diskutera i förväg vad ni ska se på TV de närmaste dagarna.
2. Kompromissa – ge och ta.
3. Bjud in vänner – gör matcherna till sociala händelser.
4. Förklara spelet – berätta för den som inte brukar titta på fotboll.
5. Dela på er – passa på under dessa veckor att göra saker på egen hand.

- Sportfanatiker brukar tycka sig ha rätt att styra. Det skapar konflikt såklart, säger relationsexperten Jacqueline Joo.

På frågan ”När blir det mest konkurrens om TV:n” svarar 21 procent ”vid sportsändningar”. Det är mer än dubbelt så mycket som vid några andra slags TV-program. Undersökningen genomfördes under perioden 22-25 maj 2012 via YouGov Sveriges Internetpanel på uppdrag av Boxer. Undersökningen är genomförd bland kvinnor och män i åldern 18-64 år i Sverige med totalt 1 856 svarande där samtliga ingår i målgruppen två eller fler familjemedlemmar.

------------------------------------------------------------------
För mer information, vänligen kontakta:
Niklas Vange, informationschef Boxer, telefon: 08-587 899 67
Jacqueline Joo
, relationsexpert, telefon: 073-505 03 42
------------------------------------------------------------------

Boxer erbjuder konsumenter attraktiva programpaket och mervärdestjänster till ett konkurrenskraftigt pris och med teknik som är enkel att använda. Boxer startades i oktober 1999 och är tillsammans med Teracom Sverige, Teracom Danmark, Boxer Danmark och finländska PlusTV en del av Teracom Group.