Röststyrning ger aktiekurser och nyheter i realtid

Report this content

Röststyrning ger aktiekurser i realtid Bozoka levererar avancerad telefontjänst åt Finanstidningen. Finanstidningen lanserar en telefontjänst som via enkla röstkommandon ger aktuella aktiekurser i realtid, samt nyheter. Numret är 0715 99 000 och kan ringas från mobil eller fast telefon. Tjänsten är byggd av Bozoka. Du lyfter luren, slår numret, säger "ericsson b" och får den aktuella realtidskursen uppläst i örat. Du lägger på luren. Enklare än så kan det knappast bli att hålla sig à jour med börsen - var som helst, när som helst. Tjänsten kallas Finanstidningens Börsinfo och lanserades helt nyligen av Finanstidningen. -Snabb information är nyckeln till bra affärer. Och snabbare än realtid direkt i telefonen är svårt att tänka sig, säger Christian Lewenhaupt, marknadschef på Bozoka. Finanstidningen tjänst innehåller också nyheter, relevanta för den aktuella aktien. Användaren får första höra rubrikerna och kan sedan säga "läs upp". Bakom lösningen, inklusive den avancerade röststyrningen, står Bozoka som i och med Finanstidningens tjänst lägger ännu ett namnkunnigt företag till sina kunder. -Det här är den femte stora affären vi presenterar sedan i somras. Det ser vi som en direkt indikation på konkurrenskraften i vårt röststyrda koncept, säger Christian Lewenhaupt, marknadschef på Bozoka. Tjänsten kostar 9,60 kr per minut och genererar således också en tydlig intäkt. *** Finanstidningen Finanstidningen är Sveriges snabbast växande finanstidning och satsar på att ge sina läsare ett försprång till bättre affärer - snabbt, enkelt och resultatskapande. Fredrik Kronby, 08-562 08 604, fredrik.kronby@fti.se Bozoka Bozoka erbjuder färdiga lösningar för mobila tjänster till mediaföretag och operatörer. Tjänsterna kan kombinera olika användargränssnitt, som röstnavigering med svar via sms. Bozoka arbetar med wap, sms, web och framtida format som 3G och digital-TV. Redan idag finns färdiga tjänster för bla väder, aktiekurser, nyheter, ringsignaler, horoskop, vintips samt sport- och spelresultat. Christian Lewenhaupt, 08-545 068 00, christian.lewenhaupt@bozoka.com ------------------------------------------------------------ Denna information skickades av Waymaker http://www.waymaker.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.waymaker.net/bitonline/2002/02/07/20020207BIT00230/bit0002.doc http://www.waymaker.net/bitonline/2002/02/07/20020207BIT00230/bit0002.pdf