360 000 elkunder får tillgång till BPAs service

360 000 elkunder får tillgång till BPAs service Installationskoncernen BPA har tecknat ett rikstäckande serviceavtal med Gullspång Försäljning. Avtalet ger Gullspång Krafts 360 000 hushållskunder tillgång till BPAs serviceorganisation när fel uppstår på elinstallationer eller värmesystem. BPA och Gullspång har tillsammans utvecklat en tjänst, som ger kraftbolagets 360 000 HemEl-abonnenter tillgång till kvalificerad installationsservice. Genom sin elleverantör kan hushållskunderna teckna ett abonnemang som garanterar dem professionell installa-tionsservice när de behöver den som bäst. Med ett telefonsamtal till HemEls call-center får kunderna snabbt hjälp av BPAs elektriker och rörmokare. Kostnaden betalas via den ordinarie elräkningen. - Det här är ett bra exempel på den typ av tjänsteutveckling BPA bedriver. Med vår breda kompetens på installationsområdet och vår närvaro på hundratalet orter i Skandinavien har vi goda möjligheter att utveckla tjänster tillsammans med partners som Gullspång, menar Runar Andersson, vice vd i BPA AB. Stockholm den 22 oktober 1998 För eventuell ytterligare information kontakta: Malte Niclasson, BPA AB, 08-799 85 18, alt 070-594 84 14 Per Blixt, Informationschef BPA AB, 08-799 85 16 alt 070-549 28 08 BPA är Skandinaviens ledande installationsföretag, med etableringar på cirka 100 orter. Som enda företag i Sverige kan BPA erbjuda totala samordnade installationer inom VS, el och ventilation. Inom företaget bedrivs även en snabbt expanderande underhållsverksamhet riktad mot fastighets- och industrisektorn. BPA betraktar Skandinavien som sin hemmamarknad och är väl etablerat både i Danmark och Norge. Nettoomsättningen uppgår till cirka 6 miljarder kronor och antalet anställda till cirka 6 000. Denna och tidigare pressinformation finns även på http://www.bpa.se