BPA installerar för 60 miljoner i postterminal

BPA installerar för 60 miljoner i postterminal Installationsföretaget BPA skall ansvara för samtliga installationer när Årstas postterminal söder om Stockholm byggs ut. Ordern uppgår till 60 miljoner kronor. BPA Öst AB har fått en s k totalentreprenad på cirka 60 miljoner kronor. Företaget skall ansvara för el, VS, ventilation, styr och regler i samband med att Årstas postterminal söder om Stockholm byggs ut. Den totala installationsytan uppgår till 34 000 kvadratmeter och projektet beräknas vara avslutat i maj år 2000. Beställare är NCC Stockholm. Stockholm den 2 november 1998 För eventuell ytterligare information kontakta: Per Blixt, Informationschef BPA AB, 08-799 85 16 alt 070-549 28 08 BPA är Skandinaviens ledande installationsföretag, med etableringar på cirka 100 orter. Som enda företag i Sverige kan BPA erbjuda totala samordnade installationer inom VS, el och ventilation. Inom företaget bedrivs även en snabbt expanderande underhållsverksamhet riktad mot fastighets- och industrisektorn. BPA betraktar Skandinavien som sin hemmamarknad och är väl etablerat både i Danmark och Norge. Nettoomsättningen uppgår till cirka 6 miljarder kronor och antalet anställda till cirka 6 000. Denna och tidigare pressinformation finns även på http://www.bpa.se ------------------------------------------------------------ Mer information finns att få på http://www.bit.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.bit.se/bitonline/1998/11/02/19981102BIT00020/bit0001.pdf http://www.bit.se/bitonline/1998/11/02/19981102BIT00020/bit0002.doc