BPA installerar i "rent rum"

BPA installerar i "rent rum" BPAs dotterföretag Luftkonditionering skall installera luftbehandlingsanläggningen i Pharmacia & Upjohns nya fabrik för spruttillverkning i Uppsala. Ordern är värd cirka 40 miljoner kronor. Installationsföretaget BPAs dotterföretag Luftkonditionering skall ansvara för installationen av luftbehandlingsanläggningen i Pharmacia & Upjohns nya fabrik, Syringe Center. Den nya fabriken för spruttillverkning är belägen i Fyrislundsområdet i Uppsala. Läkemedelsföretagen ställer höga krav på hygien, renlighet och täthet i den här typen av "rena rum". Projektet startar omgående och beräknas vara slutfört i oktober 1999. Generalentreprenör är Skanska och BPAs andel av ordern är värd cirka 40 miljoner kronor. Stockholm den 10 november 1998 För eventuell vidare information kontakta: Christer Rohlin, VD, Luftkonditionering, 08-705 54 00, alt 0708-15 19 91. Per Blixt, Informationschef, BPA AB, 08-799 85 16, alt 070-549 28 08. BPA är Skandinaviens ledande installationsföretag, med etableringar på cirka 100 orter. Som enda företag i Sverige kan BPA erbjuda totala samordnade installationer inom VS, el och ventilation. Inom företaget bedrivs även en snabbt expanderande underhållsverksamhet riktad mot fastighets- och industrisektorn. BPA betraktar Skandinavien som sin hemmamarknad och är väl etablerat både i Danmark och Norge. Nettoomsättningen uppgår till cirka 6 miljarder kronor och antalet anställda till cirka 6 000. Denna och tidigare pressinformation finns även på http://www.bpa.se ------------------------------------------------------------ Mer information finns att få på http://www.bit.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.bit.se/bitonline/1998/11/10/19981110BIT00030/bit0001.doc http://www.bit.se/bitonline/1998/11/10/19981110BIT00030/bit0002.pdf