Laboratorie- och ROT-uppdrag till BPA

Report this content

Laboratorie- och ROT-uppdrag till BPA Installationskoncernen BPA har fått ett installationsuppdrag i avancerad labo- ratoriemiljö hos Astra i Södertälje. Samtidigt har företaget fått flera installationsuppdrag vid renoveringen av 650 lägenheter i södra Sverige. Det sammanlagda ordervärdet uppgår till 73 miljoner kronor. Det är BPAs dotterbolag Luftkonditionering AB i Stockholm som fått uppdraget att svara för ventilationsinstallationerna i krävande produktions- och laboratoriemiljö hos Astra i Södertälje. Samtidigt skall BPA Syd svara för el, VS och ventilationsinstallationer vid renovering av våtutrymmen i 650 lägenheter i Helsingborg och Kalmar. Beställare är det kommunala bostadsbolaget Hälsingborgshem, Riksbyggen och Skanska. Det sammanlagda ordervärdet på de här uppdragen är 73 miljoner kronor och pro- jekten kommer att slutföras under 1999 och 2000. BPA är Skandinaviens ledande installationsföretag, med etableringar på cirka 100 orter. Som enda företag i Sverige kan BPA erbjuda totala samordnade installationer inom VVS, el och ventilation. Inom företaget bedrivs även en snabbt expanderande serviceverksamhet riktad mot fastighets- och industrisektorn. BPA betraktar Skandinavien som sin hemmamarknad och är väl etablerat både i Danmark och Norge. Nettoomsättningen uppgick 1997 till 6,0 miljarder kronor och antalet anställda till cirka 6 000. ------------------------------------------------------------ Mer information finns att få på http://www.bit.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.bit.se/bitonline/1999/01/20/19990120BIT00320/bit0001.doc http://www.bit.se/bitonline/1999/01/20/19990120BIT00320/bit0002.pdf