Order på 29 miljoner till BPA Väst

Order på 29 miljoner till BPA Väst Installationsföretaget BPA VÄST AB i Skaraborg har fått en stor order i Projekt Alexander i Götene BPA Väst har fått sin nya order i samband med att Arla i Götene bygger ett nytt, 32 meter högt ostlager. I det projektet skall BPA Västs kontor i Skaraborg utföra VS-installationerna. Beställare är NCC som utför byggnationen på Generalentreprenad för Arla Ost AB. BPAs del av entreprenaden är värd 29 miljoner kronor och startar under mars i år. Uppdraget skall vara slutfört i januari 2001. Göteborg den 14 mars 2000 För eventuell ytterligare information kontakta: Bo Nordström, Verkställande direktör BPA VÄST AB tel. 031-709 51 33, Bo Andersson, Avdelningschef, tel. 0511-133 70 Kenneth Gustafsson, Projektledare, tel. 0511-133 70 BPA är Skandinaviens ledande installationsföretag, med etableringar på drygt 140 orter. Som enda företag i Sverige kan BPA erbjuda totala samordnade installationer inom VVS, el och ventilation. Inom företaget bedrivs även en snabbt expanderande serviceverksamhet riktad mot fastighets- och industrisektorn. BPA betraktar Skandinavien som sin hemma- marknad och är väl etablerat både i Danmark och Norge. 1999 uppgick nettoomsättningen till närmare 7,0 miljarder kronor och antalet anställda till cirka 7.000. Denna och tidigare pressinformation finns även på http//.www.bpa.se ------------------------------------------------------------ Mer information finns att få på http://www.bit.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.bit.se/bitonline/2000/03/14/20000314BIT00450/bit0001.doc http://www.bit.se/bitonline/2000/03/14/20000314BIT00450/bit0002.pdf