BPC Instruments antar ny hållbarhetspolicy

För att tydliggöra sina ambitioner inom hållbarhetsområdet har BPC Instruments AB (publ) antagit en ny hållbarhetspolicy. Policyn syftar till att integrera miljöpraxis, socialt ansvar och etisk styrning i BPC Instruments verksamhet.

Dr. Jing Liu, VD på BPC, kommenterar:

"Vår nya hållbarhetspolicy betonar innovation i utvecklingen av förnybara bioenergikällor som biogas och bioväte, utvecklingen av biologiskt nedbrytbara polymermaterial och miljöbioanalys. Genom att integrera dessa hållbarhetsrutiner i vår kärnverksamhetsstrategi förbättrar vi företagets arv av banbrytande analytiska instrument som stödjer hållbara energilösningar och miljömässigt ansvarsfulla metoder. Detta tillvägagångssätt gör att BPC Instruments både kan minimera sitt miljöavtryck och bidra till en hållbar global utveckling."

BPC Instruments hållbarhetspolicy är uppbyggd kring flera kärnprinciper som prioriterar miljövård och främjar en positiv social påverkan. På operativ nivå innebär policyn en omfattande integration av hållbarhetsåtgärder över alla avdelningar och affärsenheter. Detta inkluderar att förbättra resurseffektiviteten, minimera avfall, och tillhandahålla innovativa hållbara produktlösningar som bidrar till att bevara miljön. BPC Instruments är dedikerade till att säkerställa att dessa metoder inte bara följer utan också bidrar till industristandarder för hållbarhet.

För mer detaljerad information om BPC Instruments nya hållbarhetspolicy och för att utforska våra pågående hållbarhetsinitiativ, besök vår webbplats.

Detta är en översättning av det engelska originalet. Om det finns någon inkonsekvens mellan den engelska och den svenska versionen ska den engelska versionen gälla.

BPC Instruments AB

Dr. Jing Liu, VD

E-post: ir@bpcinstruments.com

BPC Instruments är ett globalt svenskbaserat banbrytande teknikbolag som utvecklar och erbjuder analysinstrument som möjliggör en effektivare, tillförlitligare och mer högkvalitativ forskning och analys för industrier inom förnybar bioenergi och miljöbioteknik. Resultatet är inte enbart högre noggrannhet och precision, utan även en betydande minskning av tidsåtgång och arbetskraftsbehov för att utföra analyser. BPC Instruments innovativa produkter erbjuder högkvalitativ hård- och mjukvara som bygger på djup kunskap och erfarenhet inom områden där företaget är verksamt. Lösningarna är de första i sitt slag, vilket gör Bolaget till en pionjär inom sitt område. I dag exporterar BPC Instruments till nästan 70 länder runt om i världen. BPC är noterat på Spotlight Stock Market i Sverige. För mer information, besök BPC:s hemsida: www.bpcinstruments.com.