• BPC Instruments AB/

BPC Instruments lanserar BPC Titan – ett nytt instrument för kontroll av gasflöde och volym i pilot- och småskaliga fermenteringsprocesser

BPC Instruments AB (publ) (”BPC”) lanserar sin senaste innovation, BPC Titan, som är speciellt framtagen för biologiska fermenteringsprocesser med hög gasutveckling.

BPC Titan bygger vidare på framgångarna med BPC Go och når nya marknadsnischer genom att förbättra effektivitet och precision vid mätning av gasflöde och gasvolym i applikationer som biogasproduktion, etanoljäsning, produktion av bioväte och andra mikrobiella fermenteringsprocesser.

BPC lanserar nu instrumentet BPC Titan, som är utvecklad för att förbättra effektivitet och precision i gasanalyser inom flera olika tillämpningar, inklusive biogasproduktion, produktion av bioväte och etanoljäsning. BPC Titan bygger vidare på framgångarna med BPC Go och är utformad för övervakning av alla mikrobiella fermenteringsprocesser som kräver luftning, gasgenomströmning eller är förknippade med gasgenerering i både storskalig laboratorieverksamhet och småskalig pilotverksamhet.

BPC Titan är en mångsidig gasvolym- och flödesmätare som är särskilt utformad för processer med hög gasproduktion. Med denna produkt når BPC ett nytt marknadssegment inom fermentering som kräver noggrann mätning av gasflöde och volym samt datahantering i pilot- och småskalig skala. Genom denna nya produkt i BPC:s portfölj kan vi erbjuda mätningar inom en rad olika industrisektorer och ytterligare stärka vår ledande position inom gasflödes- och volymanalys.

BPC Titan förbättrar användarnas arbetsflöden och förenklar komplexa processer, vilket ger tillförlitlighet och noggrannhet som hjälper våra kunder att uppnå sina mål effektivt.”, säger Dr. Jing Liu, VD för BPC Instruments.

För mer teknisk information om BPC Titan, besök produktsidan (https://bpcinstruments.com/bpc_products/bpc-titan/) eller kontakta säljteamet på sales@bpcinstruments.com

Dr. Jing Liu, CEO

E-mail: ir@bpcinstruments.com

BPC Instruments är ett globalt svenskbaserat banbrytande teknikbolag som utvecklar och erbjuder analysinstrument som möjliggör en effektivare, tillförlitligare och mer högkvalitativ forskning och analys för industrier inom förnybar bioenergi och miljöbioteknik. Resultatet är inte enbart högre noggrannhet och precision, utan även en betydande minskning av tidsåtgång och arbetskraftsbehov för att utföra analyser. BPC Instruments innovativa produkter erbjuder högkvalitativ hård- och mjukvara som bygger på djup kunskap och erfarenhet inom områden där företaget är verksamt. Lösningarna är de första i sitt slag, vilket gör bolaget till en pionjär inom sitt område. I dag exporterar BPC Instruments till nästan 70 länder runt om i världen. BPC är noterat på Spotlight Stock Market i Sverige. För mer information, besök BPC:s hemsida: www.bpcinstruments.com