BPC mottar order om 81 000 € för flera analysinstrument

BPC Instruments AB ("BPC" eller "Bolaget") meddelar att Bolaget har mottagit en beställning från ett koreanskt konsortium bestående av fem företag och ett universitet för leverans av flera produkter av Bolagets främsta analysinstrument med ett totalt ordervärde på över 81 000 euro.

BPC har fått en order på tre AMPTS®-system, två BioReactor Simulator-system och en Gas Endeavour® via sin sydkoreanska distributör Youngchang Turbotech. Ordern, med ett totalt värde på över 81 000 euro, kommer från ett koreanskt konsortium bestående av fem företag och ett universitet för samma statligt finansierade industriella forsknings- och utvecklingsprojekt för biogas. Intäkterna från ordern förväntas ingå i det första kvartalet i år.

Chang Kim, VD för Youngchang Turbotech, kommenterar:

"Sedan början av 2022 har det funnits en tydlig trend med ökat finansieringsstöd för att utveckla teknik för hållbar utveckling i Sydkorea. Detta omfattar både utveckling av förnybara bränslen, såsom biogas och bioväte, och utveckling av nya biologiskt nedbrytbara material för att eliminera plastföroreningar. Denna positiva trend förväntas fortsätta i flera år framöver. Det finns också ett ökande erkännande och trovärdighet för BPC:s automatiserade analysinstrument på den koreanska marknaden via rekommendationer. Våra befintliga koreanska kunder fungerar också som utmärkta referenser för nya potentiella kunder och påskyndar denna positiva utveckling. Den aktuella inköpsordern är ett bra exempel på den senaste tidens framgångar på den koreanska marknaden."

Dr. Jing Liu, VD för BPC, kommenterar:

"Marknadens efterfrågan på utveckling av förnybara bränslen och nya material för att ersätta plast ökar snabbt i många länder runt om i världen. Kvalitetskontroll och analys av råvaror är avgörande för att säkerställa en stabil och effektiv biogas/biometanproduktion i full skala. Analysinstrument som AMPTS®, Gas Endeavour® och BioReactor Simulator från BPC kan vara viktiga hjälpmedel för koreanska biogasanläggningar för att optimera biogasproduktionsprocesserna och säkerställa en stabil drift av anläggningen genom att välja innovativa biomassakällor och kontrollera kvaliteten på de ingående råvarorna. Jag är glad över att se den mycket positiva utvecklingstrenden för vår marknadspenetration på den sydkoreanska marknaden. Sektorerna för biogas och biologisk nedbrytbarhet är den främsta drivkraften bakom denna tillväxt och den aktuella ordern är verkligen en tydlig indikation på denna kontinuerliga trend av marknadspenetration på den koreanska marknaden."

About BPC Instruments AB

BPC Instruments är ett globalt svenskbaserat banbrytande teknikbolag som utvecklar och erbjuder analysinstrument som möjliggör en effektivare, tillförlitligare och mer högkvalitativ forskning och analys för industrier inom förnybar bioenergi och miljöbioteknik. Resultatet är inte enbart högre noggrannhet och precision, utan även en betydande minskning av tidsåtgång och arbetskraftsbehov för att utföra analyser. BPC Instruments innovativa produkter erbjuder högkvalitativ hård- och mjukvara som bygger på djup kunskap och erfarenhet inom områden där företaget är verksamt. Lösningarna är de första i sitt slag, vilket gör bolaget till en pionjär inom sitt område. I dag exporterar BPC Instruments till över 60 länder runt om i världen. BPC är noterat på Spotlight Stock Market i Sverige. För mer information, besök BPC:s hemsida: www.bpcinstruments.com.