VD-intervju – “Vi framtidssäkrar produktionen för att möta den växande globala efterfrågan”

BPC Instruments VD, Dr. Jing Liu, kommenterar det nyetablerade Joint Venture-bolaget, BPCs medlemskap i det europeiska biogaspartnerskapet BIP och Göran Nordlunds investering i BPC via Fore C Investment, som nyligen gjorde dem till den fjärde största aktieägaren.

VD Dr. Jing Liu intervjuas av den svenska nyhetsbyrån Börsvärlden om den senaste tidens händelser och bolagets verksamhetsplan framåt.

“…Detta [Joint Venture-bolaget] kommer att ytterligare säkra och optimera produktionen, förkorta leveranstider samt säkerställa produktkvaliteten. Därtill kommer det också att göra det möjligt för BPC att framtidssäkra och öka produktionsvolymen för att möta den ökande globala efterfrågan på bolagets högkvalitativa analysinstrument.”, kommenterar VD, Dr. Jing Liu, när han tillfrågas om det nyetablerade Joint Venture-bolaget.

Läs hela intervjun via följande länk: https://borsvarlden.com/artiklar/Intervju-med-Dr-Jing-Liu

Detta är en översättning av det engelska originalet. Om det finns någon inkonsekvens mellan den engelska och den svenska versionen ska den engelska versionen gälla.

BPC Instruments AB

Dr. Jing Liu, VD

E-post: ir@bpcinstruments.com

BPC Instruments är ett globalt svenskbaserat banbrytande teknikbolag som utvecklar och erbjuder analysinstrument som möjliggör en effektivare, tillförlitligare och mer högkvalitativ forskning och analys för industrier inom förnybar bioenergi och miljöbioteknik. Resultatet är inte enbart högre noggrannhet och precision, utan även en betydande minskning av tidsåtgång och arbetskraftsbehov för att utföra analyser. BPC Instruments innovativa produkter erbjuder högkvalitativ hård- och mjukvara som bygger på djup kunskap och erfarenhet inom områden där företaget är verksamt. Lösningarna är de första i sitt slag, vilket gör bolaget till en pionjär inom sitt område. I dag exporterar BPC Instruments till över 60 länder runt om i världen. BPC är noterat på Spotlight Stock Market i Sverige. För mer information, besök BPC:s hemsida: www.bpcinstruments.com.