Pressinbjudan – seminarium:

Stadens framtid – hur vill vi bo och leva efter pandemin?

När? Torsdagen den 9 juni | 15.00-17.30 | Var? Nytorgsgatan 30 | ÅWL Arkitekter

Vad? Aldrig tidigare har vi tillbringat så mycket tid i våra hem som under pandemin. Flyttströmmarna har ändrats, större bostäder efterfrågas och vissa lämnar storstaden för ett liv på landet. Hur ser experterna på framtidens boende och mötesplatser? Välkommen på ett kunskapsbyggande seminarium om stadens framtid tillsammans med BRABO och ÅWL Arkitekter.

Seminariet om Framtidens stad är det första i en serie möten där BRABO tillsammans med olika experter vill bygga kunskap kring stadsutveckling.

Varmt välkommen!

Intervjumöjligheter finns förstås med såväl föreläsare som BRABO i samband med seminariet. Hör då gärna av dig till mig, Michael Jäderholm, så koordinerar jag detta.

Om  Föreläsarna:

Alexander Ståhle. Stadsforskare, stadsplanerare och en av landets mest anlitade föreläsare inom stadsutveckling, byggande och trafik. Han är doktor i stadsbyggnad på KTH och vd för arkitektkontoret Spacescape.

Anders Parment. Föreläsare, författare, forskare, rådgivare och inspiratör. Han är en välkänd röst när det gäller att förstå konsumenter och framtidens samhälle.

Fredrik Drotte. Har lång erfarenhet av stadsutveckling och arbetar idag som affärsområdesansvarig stadsutveckling på ÅWL Arkitekter, samtidigt som han är vice ordförande i Sveriges Arkitekters styrelse.

För mer information:

Michael Jäderholm | Presskontakt | 0708-89 84 21 | michael.j@anpr.se

Patrik Ericson | Affärsutvecklingschef BRABO | 070-932 83 04 | patrik.ericson@BRABOstockholm.se

BRABO Stockholm AB är ett helägt dotterbolag till Mattssons Fastighetsutveckling AB, ett familjeföretag grundat i Norrköping 1930. BRABO utvecklar bostadsrätter och hyresrätter för långsiktig förvaltning i Stockholm, Solna, Huddinge, Upplands Väsby, Vaxholm och Norrköping och har för närvarande en projektportfölj om ca 2 000 bostäder.