• Braganza AS/

Braganza AS har erhållit erforderliga godkännanden för sitt förvärv av Ticket Travel Group AB (publ) och förklarar Erbjudandet ovillkorat

Report this content

Braganza AS (”Braganza”) offentliggjorde den 5 januari 2010 ett offentligt kontanterbjudande enligt reglerna om budplikt till aktieägarna i Ticket Travel Group AB (publ) (”Ticket”) att överlåta samtliga sina aktier till Braganza (”Erbjudandet”). Den 16 februari 2010 offentliggjorde Braganza genom pressmeddelande en höjning av vederlaget i Erbjudandet med 0,60 kronor per aktie till 7,60 kronor per aktie. Den 19 februari 2010 offentliggjorde Tickets styrelse sitt uttalande avseende Erbjudandet och rekommenderade därigenom Tickets aktieägare att acceptera Erbjudandet (som tidigare meddelats har varken Per G. Braathen eller Göran Grell deltagit i Tickets styrelses behandling av eller beslut i anledning av Erbjudandet). Braganza har nu erhållit erforderliga konkurrensrättsliga godkännanden för sitt förvärv av Ticket. Det enda villkoret för fullföljande av Erbjudandet är således uppfyllt och Erbjudandet förklaras härmed ovillkorat. Braganza offentliggjorde den 19 februari 2010 ett tillägg till den erbjudandehandling som Braganza upprättat och offentliggjort i anledning av Erbjudandet. Tillägget upprättades och offentliggjordes i anledning av Tickets styrelses ovan nämnda uttalande avseende Erbjudandet. Aktieägare i Ticket har enligt lag rätt att återkalla sina accepter av Erbjudandet inom fem arbetsdagar från offentliggörandet av detta tillägg, d.v.s. accepter av Erbjudandet kan återkallas t.o.m. den 26 februari 2010. Eftersom Erbjudandet nu är ovillkorat har de aktieägare som accepterar Erbjudandet inte rätt att återkalla sina accepter efter den 26 februari 2010. För övriga villkor och information om Erbjudandet hänvisas till erbjudandehandlingen samt tillägg till erbjudandehandlingen. Braganza innehar vid tidpunkten för offentliggörandet av detta pressmeddelande 21 220 862 aktier i Ticket (exklusive de aktier som har lämnats in i Erbjudandet), motsvarande omkring 63,3 procent av aktierna och rösterna i Ticket. Erbjudandehandlingen, tillägg till denna samt övrig information om Erbjudandet finns tillgänglig på www.ohman.se och www.braganza.com. Stockholm den 22 februari 2010 Braganza AS För ytterligare information, var vänlig kontakta: Geir Stormorken, VD för Braganza AS Tel: +47 225 471 50 Mobil: +47 907 549 84 E-mail: gs@braganza.no Informationen lämnades för offentliggörande den 22 februari 2010 kl. 15.15.