• Braganza AS/

Braganza AS höjer vederlaget i kontanterbjudandet till aktieägarna i Ticket Travel Group AB (publ) med 0,60 SEK per aktie till 7,60 SEK per aktie

Report this content

Braganza AS (”Braganza”) offentliggjorde den 5 januari 2010 ett offentligt kontanterbjudande enligt reglerna om budplikt till aktieägarna i Ticket Travel Group AB (publ) (”Ticket”) att överlåta samtliga sina aktier till Braganza (”Erbjudandet”). Braganza erbjöd 7,00 kronor kontant per aktie. Braganza har den 15 februari 2010 förvärvat 6 651 888 aktier i Ticket, motsvarande 19,8 procent av aktierna och rösterna, för upp till 7,60 kronor per aktie. Braganza innehar därmed 19 966 166 aktier i Ticket, motsvarande 59,6 procent av aktierna och rösterna i Ticket. Med anledning av förvärven höjer Braganza vederlaget i Erbjudandet till 7,60 kronor kontant per aktie i Ticket. Braganza kommer att upprätta och offentliggöra ett tillägg till erbjudandehandlingen i anledning av höjningen av vederlaget i Erbjudandet. För villkor och information om Erbjudandet hänvisas till erbjudandehandlingen samt tillägg till erbjudandehandlingen. Erbjudandehandlingen, tillägg till denna samt övrig information om Erbjudandet finns tillgänglig på www.ohman.se och www.braganza.com.