Braganza AS innehar 89,4 % av aktierna i Ticket och förlänger anmälningsperioden

Report this content

Detta pressmeddelande får inte, direkt eller indirekt, distribueras till eller inom Amerikas Förenta Stater, Australien, Japan, Kanada, Nya Zeeland eller Sydafrika. Pressmeddelandet får heller inte distribueras i något land där det förutsätts ytterligare dokumentation, registrering eller andra åtgärder utöver vad som följer av svensk rätt.

Braganza AS (”Braganza”) offentliggjorde den 5 januari 2010 ett offentligt kontanterbjudande enligt reglerna om budplikt till aktieägarna i Ticket Travel Group AB (publ) (”Ticket”) att överlåta samtliga sina aktier till Braganza (”Erbjudandet”). Den 16 februari 2010 höjde Braganza vederlaget i Erbjudandet från 7,00 kronor till 7,60 kronor per aktie i Ticket. Den 22 februari 2010 offentliggjorde Braganza att erforderliga konkurrensrättsliga godkännanden avseende Erbjudandet erhållits och att Erbjudandet därmed var ovillkorat. Vid utgången av anmälningsperioden i Erbjudandet den 8 mars 2010 hade Erbjudandet accepterats av innehavare till sammanlagt 8 117 180 aktier i Ticket, motsvarande omkring 24,2 % av aktierna och rösterna i Ticket. Vid tidpunkten för offentliggörandet av erbjudandehandlingen den 28 januari 2010 innehade Braganza 12 859 843 aktier i Ticket, motsvarande omkring 38,4 % av aktierna och rösterna i Ticket. Efter offentliggörandet av erbjudandehandlingen har Braganza förvärvat sammanlagt 9 002 562 aktier i Ticket utanför Erbjudandet, motsvarande omkring 26,8 % av aktierna och rösterna i Ticket. Braganzas totala innehav av Ticket-aktier, inklusive de aktier som omfattas av gjorda accepter av Erbjudandet, utgör således 29 979 585 aktier i Ticket, motsvarande omkring 89,4 % av aktierna och rösterna i Ticket. Redovisning av likvid avseende de aktier som lämnats in i Erbjudandet beräknas ske omkring den 11 mars 2010. Braganza har beslutat att förlänga anmälningsperioden till och med den 25 mars 2010 klockan 15.00 för att möjliggöra för aktieägare som ännu inte accepterat Erbjudandet att acceptera detta. Redovisning av likvid till de aktieägare som accepterar Erbjudandet under den förlängda anmälningsperioden beräknas ske omkring den 30 mars 2010. Eftersom Erbjudandet är ovillkorat har de aktieägare som accepterar Erbjudandet under den förlängda anmälningsperioden inte rätt att återkalla sina accepter. Braganza kan även komma att förvärva ytterligare aktier i Ticket på marknaden. Braganza avser att verka för en avnotering av Ticket, förutsatt att sådan avnotering sker i enlighet med gällande regler och föreskrifter och att Ticket inte längre uppfyller de s.k. spridningskrav som gäller för notering vid NASDAQ OMX Stockholm. Om Braganza blir ägare till mer än 90 % av samtliga aktier i Ticket, avser Braganza att inleda ett tvångsinlösenförfarande avseende de aktier i Ticket som inte lämnats in i Erbjudandet. Erbjudandehandlingen, tillägg till denna samt övrig information om Erbjudandet finns tillgänglig på www.ohman.se och www.braganza.com. Stockholm den 10 mars 2010 Braganza AS För ytterligare information, var vänlig kontakta: Geir Stormorken, VD för Braganza AS Tel: +47 225 471 50 Mobil: +47 907 549 84 E-mail: gs@braganza.no Informationen lämnades för offentliggörande den 10 mars 2010 kl. 08.00.