Braganza AS innehar mer än 90 % av aktierna i Ticket

Report this content

Braganza AS (”Braganza”) offentliggjorde den 5 januari 2010 ett offentligt kontanterbjudande enligt reglerna om budplikt till aktieägarna i Ticket Travel Group AB (publ) (”Ticket”) att överlåta samtliga sina aktier till Braganza (”Erbjudandet”). Vid utgången av anmälningsperioden i Erbjudandet den 8 mars 2010 hade Erbjudandet accepterats av innehavare till aktier i Ticket, motsvarande omkring 24,2 % av aktierna och rösterna i Ticket. Braganzas totala innehav av Ticket-aktier, inklusive de aktier som omfattas av gjorda accepter av Erbjudandet, utgjorde då omkring 89,4 % av aktierna och rösterna i Ticket. Braganza offentliggör härmed att bolaget genom förvärv av ytterligare aktier i Ticket utanför Erbjudandet har uppnått ett innehav om 30 187 293 aktier i Ticket, representerande omkring 90,1 % av aktierna och rösterna i Ticket. Som tidigare meddelats kommer Braganza att inleda ett tvångsinlösenförfarande avseende de aktier i Ticket som Braganza inte äger. Braganza avser även att verka för en avnotering av Ticket. Den 10 mars offentliggjorde Braganza att anmälningsperioden förlängts till och med den 25 mars 2010. Redovisning av likvid till de aktieägare som accepterar Erbjudandet under den förlängda anmälningsperioden beräknas ske omkring den 30 mars 2010. Erbjudandehandlingen, tillägg till denna samt övrig information om Erbjudandet finns tillgänglig på www.ohman.se och www.braganza.com.