BioStock: Rättelse av BrainCool-intervju

En intervju med BrainCools vd Martin Waleij som publicerades på tisdagen innehöll en felaktighet som har korrigerats i efterhand. I ett intervjusvar gjordes gällande att bolaget planerar en FDA-ansökan för produkten Cooral System. Korrekt är att FDA-ansökan gjordes redan i maj 2021, vilket bolaget kommunicerade till marknaden i ett PM den 19 maj i enlighet med gällande MAR-regelverk.

BrainCools vd Martin Waleij säger i en kommentar:

”BrainCool är i en händelserik fas nu och ett högt tempo i kombination med den mänskliga faktorn gjorde att en felaktig formulering passerade den interna korrekturen i den senaste intervjun med Biostock. Med det sagt, så är det viktigaste att ta med sig från intervjun att vi räknar med att kunna börja marknadsföra vår banbrytande produkt Coraal i USA så fort vi erhållit marknadsgodkännande i landet. Det medicinska behovet är omfattande och BrainCool har en mycket intressant marknadsposition inför ett kommande FDA-godkännande.”

Jonas Söderström, vd BioStock kommenterar:

”Samtliga artiklar som publiceras av BioStock genomgår en strikt redaktionell process innan publicering med rutiner för korrektur, extern faktakontroll och granskning av citat. Fel kan ändå uppstå, vilket är beklagligt men samtidigt omöjligt att hundraprocentigt gardera sig emot. Jag är trygg med att våra rutiner generellt fungerar väl och att vi även kan agera snabbt för att korrigera eventuella felaktigheter om sådana skulle uppstå.”

Läs den korrigerade intervjun med Martin Waleij på https://www.biostock.se/2021/09/braincool-om-medicare-beskedet/

Detta är ett pressmeddelande från BioStock – Connecting Innovation & Capital. https://www.biostock.se

Martin Waleij

VD BrainCool AB