Biostock Studio: Nya riktlinjer för kylning av hjärtpatienter ger fördel BrainCool

Två tunga institutioner, American Heart Association (AHA) och European Resuscitation Council (ERC) presenterade under förra veckan och helgen nya förslag till och uppdaterade riktlinjer rörande TTM, eller Targeted Temperature Management, vid vård av patienter som drabbats av hjärtstillestånd. BrainCools vd Martin Waleij samt forskningschef Mohammad Fazel besökte BioStocks studio för att kommentera betydelsen av de nya rekommendationerna för bolaget på de amerikanska och europeiska marknaderna.

Se studiointervjun med Martin Waleij och Mohammad Fazel på biostock.se:

Detta är ett pressmeddelande från BioStock – Connecting Innovation & Capital. https://www.biostock.se

Om oss

BrainCool AB (publ) är ett innovativt medicinteknikföretag som utvecklar, marknadsför och säljer ledande medicinska kylningssystem för indikationer och områden med betydande medicinska mervärden inom sjukvården. Bolaget fokuserar på två affärsområden, Brain Cooling och Pain Management. BrainCool AB (publ) har sitt säte i Lund. Aktien är noterad på Spotlight Stock Market.