BioStock: Tyska rekommendationer och Vinnova-bidrag i BrainCools favör

Medicinteknikbolaget BrainCool fortsätter att generera nyheter i snabb takt. På måndagen presenterades dels uppgifter om att tidig och kontinuerlig kylning av hjärtstoppspatienter rekommenderas i en tongivande tysk referenspublikation för intensivvård, dels aviserades att bolaget fått ett Vinnova-bidrag om 900 000 kronor för febervård av svårt sjuka covid-19-patienter. BioStock kontaktade vd Martin Waleij för en kommentar.

Läs hela intervjun med Martin Waleij på biostock.se:

Detta är ett pressmeddelande från BioStock – Connecting Innovation & Capital. https://www.biostock.se

Om oss

BrainCool AB (publ) är ett innovativt medicinteknikföretag som utvecklar, marknadsför och säljer ledande medicinska kylningssystem för indikationer och områden med betydande medicinska mervärden inom sjukvården. Bolaget fokuserar på två affärsområden, Brain Cooling och Pain Management. BrainCool AB (publ) har sitt säte i Lund. Aktien är noterad på Spotlight Stock Market.

BioStock: Tyska rekommendationer och Vinnova-bidrag i BrainCools favör