BrainCool AB (publ) - ny order av BrainCool™ System i Tyskland

BrainCool har erhållit ytterligare en order i Tyskland, denna gång från Krankenhaus Martha-Maria i Halle, för produkten BrainCool System. Ordern av ett system är för kylbehandling av hjärtstoppspatienter. Leverans beräknas till i början av april.

VD Martin Waleij kommenterar:

Denna order är ett kvitto på att marknaden för medicinteknik inom intensivvård är prioriterad även under turbulensen med Covid-19. Vidare implementeras produkten i vårdkedjan som en följd av att patienter inledningsvis redan behandlats med RhinoChill, för att slutligen föras över till BrainCool System för behandling på IVA.

Denna information är sådan information som BrainCool AB (publ) är skyldigt att offentliggöra enligt

EU:s marknadsmissbruksförordning. Informationen lämnades, genom ovanstående kontaktpersons försorg, för offentliggörande den 31 mars 2020.