BrainCool AB (publ) får ny order av IQool™ System från Utah, USA

Ännu ett sjukhus har lagt order på ett IQool™ System med motsvarande ordervärde om cirka 300 000 SEK, utan behov av test och utvärdering.

Denna order är ytterligare ett tecken på att produkten accepteras baserat på evidens och prestanda från andra sjukhus i USA och Europa.

Vi förväntar oss att fortsätta implementera produkten i Utah och andra delstater i den västra delen av USA under 2020.

VD Martin Waleij kommenterar:

Denna order har alltså erhållits utan behov av test och utvärdering, vilket ger en tydlig signal om värdet av produkten för intensivvården under rådande COVID-19 situation. Trots att sjukhusen har hållit stängt för möten/utbildningar under april månad, öppnar de nu upp för snabb installation och utbildning, eftersom produkten även har hanterat feberpatienter med COVID-19 på andra sjukhus.