BrainCool AB (publ): ny order i Florida

Medicinteknikbolaget BrainCool har fått en ny order på ett IQool System från sjukhuset JFK North i Florida (”JFK”). Ordern är värd cirka 0,3 miljoner kronor och leverans samt installation sker nu i augusti. Ordern har inte krävt någon utvärdering eller test från kundens sida. JFK ingår i sjukhusgruppen HCA Healthcare som är en av BrainCools samarbetspartners i USA.

"Vår andra order i Florida samt att vi fortsätter växa inom HCA Healthcare är ytterligare ett steg i rätt riktning", kommenterar vd Martin Waleij.

BrainCool AB (publ) är ett innovativt medicinteknikföretag som utvecklar, marknadsför och säljer ledande medicinska kylningssystem för indikationer och områden med betydande medicinska mervärden inom sjukvården. BrainCool AB (publ) har sitt säte i Lund. Aktien är noterad på Spotlight Stock Market.