BrainCool utvidgar samarbetet med KCP och sluter distributionsavtal för RhinoChill™ i Sydkorea

BrainCool AB (publ) har slutit ett distributionsavtal med bolagets samarbetspartner i Korea, KCP. Avtalet innebär att marknad och försäljning av RhinoChill™ kommer initieras när produkten har erhållit marknadsgodkännande. BrainCool kommer driva och äga registreringen av produkten men det sker i nära samarbete med KCP.

BrainCools VD Martin Waleij kommenterar;

-        Rhinochill har redan erhållit marknadsgodkännande i Vietnam och i Sydkorea är den regulatoriska situationen gynnsam. Kylmediet som används i produkten (PFC) är redan registrerat i landet för en annan application än kylning vilket underlättar och påskyndar processen.

-        I ett längre perspektiv är vår bedömning att kombinationen av de två produkterna Rhinochill och BrainCool System utgör ett helt unikt koncept (BrainCell). Med tanke på den höga nivån för försäkringsersättning som etablerats i Korea innebär det en stor potential för både RhinoChill och BrainSave-konceptet.

BrainCool aviserade nyligen att bolaget erhållit sin första kundorder på BrainCool™ System till ett sjukhus i Sydkorea via KCP. BrainCools produkter röner stort intresse i Asien. Nedan demonstrerar BrainCools partner Vinameds ägare och ordförande, Mr Pham Quang Huy, produkterna för Vietnams Vice Premiärminister Vũ Đức Dam och Telekommunikationsminister Nguyen Mạnh Hùng av vår, vilket ger en indikation om intresset för BrainCools etablering i Vietnam.