Komplettering: BrainCool AB (publ): BrainCool beslutar att skjuta fram teckningsperioden för företrädesemissionen

EJ FÖR OFFENTLIGGÖRANDE, DISTRIBUTION ELLER PUBLICERING, VARE SIG DIREKT ELLER INDIREKT, INOM ELLER TILL USA, AUSTRALIEN, JAPAN, NYA ZEELAND, SINGAPORE, SYDAFRIKA, HONG KONG, KANADA, SCHWEIZ ELLER NÅGON ANNAN JURISDIKTION DÄR OFFENTLIGGÖRANDE, DISTRIBUTION ELLER PUBLICERING AV DETTA PRESSMEDDELANDE SKULLE VARA OTILLÅTEN ENLIGT TILLÄMPLIG LAG ELLER KRÄVA REGISTRERINGS- ELLER ANDRA ÅTGÄRDER.

Kompletteringen gäller: Handel med teckningsrätter och BTU senarelägges och handelsperiod för dessa instrument kommer att meddelas i samband med uppdateringen av tidplanen under nästa vecka.

Anledningen till förskjutningen är att Finansinspektionens godkännande av prospektet avseende företrädesemissionen försenats, då bland annat dagens presentation av resultaten inom bolagets kliniska studier inom trombektomi måste inkluderas i prospektet (se PM 2022-10-13 12:17:53)

Till följd här av måste tidsplanen för företrädesemissionen uppdateras, emellertid ändras inte nedan avstämningsdagar.

10 oktober 2022                                 Sista handelsdag inklusive rätt att erhålla teckningsrätter (ej förändrad)

11 oktober 2022                                 Första handelsdag exklusive rätt att erhålla teckningsrätter (ej förändrad)

12 oktober 2022                                 Avstämningsdag för erhållande av teckningsrätter (ej förändrad). Aktieägare som är registrerade i den av Euroclear Sweden AB förda aktieboken denna dag erhåller teckningsrätter för deltagande i företrädesemissionen

Bolaget avser att återkomma med tidplan för teckningsperioden senast under nästa vecka.

BrainCool AB (publ) är ett innovativt medicinteknikföretag som utvecklar, marknadsför och säljer ledande medicinska kylningssystem för indikationer och områden med betydande medicinska mervärden inom sjukvården. BrainCool AB (publ) har sitt säte i Lund. Aktien är noterad på Spotlight Stock Market.