Ny order för RhinoChill™ i Halle, Tyskland

BrainCool har erhållit en order från ett sjukhus i Halle (”Krankenhaus St. Elisabeth und St. Barbara Halle”), Tyskland, avseende 6 behandlingar med RhinoChill™ för att utvärdera implementering av tidig behandling i vårdförloppet. Behandlingen kommer således påbörjas i ambulans och fortsätta vidare på sjukhuset. Halle har en befolkning på cirka en kvarts miljon människor.

BrainCools VD Martin Waleij kommenterar;

-          Ordern kommer som en direkt följd av den positiva utvecklingen för RhinoChill™ i Tyskland, framförallt eftersom sjukhuset i Halle även medverkat i utvärderingen av BrainCool™ System med positivt utfall. Utvärderingen av BrainCool™ System förväntas publiceras under vintern.