Brand Factory köper Elitdekor

Brand Factory Group har idag skrivit avtal om att förvärva Elitdekor AB i Göteborg. Elitdekor är mycket väletablerade i Göteborgsregionen, grundades 1992 och har sedan starten framgångsrikt drivits av Thomas Johansson.

Med förvärvet får Brand Factory en stark etablering i Väst-Sverige med lokal produktion, projektlednings, och säljresurser.

- Förvärvet gör att vi kan erbjuda våra kunder i Väst-Sverige en bättre service genom en riktigt professionell egen lokal organisation. Vi kommer också att få tillgång till ett starkt montagenätverk inom såväl skylt som dekor, vilket även det gynnar våra kunder, säger Peter Follin, koncernchef i Brand Factory.

Vid årsskiftet avslutade Brand Factory Group samarbetet med f.d. Brand Factory Gothenburg och sedan dess har olika möjligheter till egen etablering utvärderats. Valet föll på att förvärva Elitdekor.

- Genom att ha en egen organisation kan vi erbjuda våra kunder bättre service och villkor än vad som är möjligt om vi jobbar genom andra så vi är mycket glada att vi lyckats genomföra detta förvärv. Elitdekor var utan tvekan det bästa alternativet säger Christer Nilsson, VD för Brand Factory i Sverige.

Även Elitdekor är nöjda.

- Det känns mycket stimulerande. Elitdekor har mycket kunder Göteborgsområdet och med Brand Factory som ägare så kan vi erbjuda våra kunder hela Brand Factorys produkterbjudande och kunnande. Det blir bra för oss och det blir bra för våra kunder, säger Thomas Johansson, VD för Elitdekor.

Brand Factory är Nordens ledande företag inom företags-, varumärkes- och produktprofilering. Brand Factory-gruppen har cirka 185 anställda och omsättningen 2008 uppgick till 290 milj. SEK. Produktionsanläggningarna belägna i Linköping, Sveg och Torsby i Sverige, Esbo i Finland och Tallinn i Estland sysselsätter drygt 100 personer och erbjuder bland annat digitaltryck, screentryck, cad-cam och skylttillverkning från en modern och flexibel maskinpark med hög kapacitet. Våra 13 försäljnings- och marknadskontor i Norden och Baltikum med cirka 70 medarbetare ställer en gedigen kompetens till förfogande inom projektledning, design, produktion och montage.

För mer information kontakta Peter Follin, peter.follin@brandfactory.se