Brand Factory snabbast växande företag inom reklambranschen

Brand Factory är Sveriges snabbast växande företag inom reklambranschen visar Ahrens & Partners 2013 års tillväxtlista. För 19:e året i rad publicerar Ahrens & Partners sammanställningen över vilka medelstora och stora företag som växer snabbast i Sverige just nu.

Svenska Brand Factory är nordens största företag inom varumärkesprofilering och visuell kommunikation. Sedan starten 2003 har Brand Factory vuxit både organiskt och genom förvärv. I år köpte man danska Vangsgaard och befäste därmed ytterligare sin position som marknadsledande i Norden.

-          Vi har sedan 2005 arbetat efter en tillväxtstrategi som bygger både på förvärv och organisk tillväxt, vilket har gett resultat, säger Peter Follin, koncernchef för Brand Factory. Vi är väldigt stolta över ha kommit med på listan och vi är även stolta över att vi är det snabbast växande företaget i vår bransch.

Brand Factory är det enda företaget inom reklambranschen och man hamnade på 18:e plats bakom företag som Klarna och Logent. Kriterierna var hårda för att komma med. Över 19 000 företag bedömdes och 55 kom med.

Kriterier för att komma med på tillväxtlistan:

• Kärnan i verksamheten skall vara i Sverige.
  • Inget enkundsberoende.
  • Minst 60 miljoner kronor i omsättning.
  • Minst 60 anställda.
  • Lönsam i 4 av de 7 senaste åren.
  • Lönsam över de 2 senaste åren.
  • Omsättningstillväxt över de senaste 2 åren.
  • Omsättningstillväxt i 3 av de 6 tillväxtåren.
  • Huvudsakligen organisk tillväxt.
  • Företaget måste ha funnits i 7 år.
  • Minst 25 % tillväxttakt i snitt över 7 år.

Listan i sin helhet går att hitta på webbsidan http://www.snabbvaxarna.se/

En presentation av Brand Factory på tillväxtlistan går att se på http://tinyurl.com/Tillvaxtlista2013BrandFactory

För mer information kontakta:
Peter Follin, koncernchef, Brand Factory
peter.follin@brandfactory.se

Brand Factory Group är ledande i Norden på varumärkesprofilering och visuell kommunikation. Med visuell kommunikation menar vi långsiktigt varumärkesbyggande kommunikation, t.ex. skyltar och dekorer samt mer säljdrivande kommunikation i butik eller utomhus. Sedan starten 2003 har Brand Factory vuxit både organiskt och genom förvärv. Företaget har moderna produktionsanläggningar med hög kapacitet i Farsta, Linköping, finska Esbo, danska Målöv och estländska Tallinn som säkerställer leverans av produkter av hög kvalitet till rätt pris. Bolaget har cirka 460 anställda och koncernen omsätter ca 850 miljoner SEK. För mer information, se www.brandfactory.se.

Taggar: