EMAB utnämner Printley till årets leverantör

EMAB – en sammanslutning av fria handlare på bensinstationer – utnämner varje år en vinnare bland alla sina leverantörer. Till Årets leverantör 2012 har nu tryckeriföretaget Printley (som sedan 15 oktober går under varumärket Brand Factory) utsetts, mycket tack vare att samarbetet kring reklam och kampanjer fördjupats ordentligt under året.

”Vi är mycket stolta över utmärkelsen”, säger Tomas Jäverling som är kundansvarig på Printley (som sedan 15 oktober går under varumärket Brand Factory). ”EMAB har en namnkunnig flora av leverantörer, och att vi utnämnts till Årets leverantör bland alla dem är ett bevis på att vårt säljfrämjande arbete värderas högt”.

EMAB har anlitat Printley i flera år till deras kampanjer, cirka 13 om året. Från början levererade Printley främst produktion av butikskommunikation, men på senare tid har de alltmer börjat fungera som en reklambyrå. Arbetet har innefattat allt från konceptutveckling och grafisk profil för butiksexponeringen, kampanjer och engångsmaterial till produktion av material.

”Vi har gått från att vara tryckpartner till marknadspartner” förklarar Tomas Jäverling.

EMAB’s motivering till utnämningen lyder: ”Med förmåga att alltid tänka utanför ’boxen’ och modet att bryta invanda mönster. Att med stor erfarenhet och med konsumenten i fokus se vad som behövs för att lyfta EMAB’s butiker. Årets vinnare har på så sätt bidragit till vår positiva utveckling. Våga vinn är ett signum för årets leverantör!”

För mer information, kontakta:

Tomas Jäverling, Key Account Manager, Printley, tel direkt +46 8 555 401 66, mobil +46 70 270 81 90, e-post: tomas.javerling@printley.se

Carina Ståhlberg Olsson, Marknadschef, EMAB, tel direkt 08-687 07 46, mobil 0738-24 43 43, e-post: carina@emab.org

EMAB AB är en organisation för inköpssamverkan, marknadsföring / kampanjer och affärsutveckling för allt vad en modern trafikbutik behöver. EMAB ägs av sina ca 430 medlemmar, som är fria handlare, från Shell, St1, Statoil 123, Bilisten, Preem, OK/Q8 m.fl. EMAB har inget eget vinstintresse utan allt mervärde som skapas återgår till medlemmarna.

Printley AB levererar tryckta informationsbärare till butikskedjor i hela världen, stortavlor för utomhusbruk, trafikreklam och broschyrer av alla de slag. Bolaget har rötter från 50-talet och är idag Sveriges största kombinationstryckeri (digital produktion, offset och screentryck) och tillika skandinaviens största storformatsproducent (med huvuddelen av produktionsmetoderna i XXL-format).

Brand Factory är Nordens ledande företag inom varumärkesprofilering och visuell kommunikation. Vi har över 350 anställda och omsätter cirka 650 Mkr. Våra försäljnings- och marknadskontor i Norden och Baltikum ställer en unik kompetens till förfogande inom projektledning, produktion, design och installation. Moderna produktionsanläggningar finns i Esbo, Sveg, Farsta, Linköping och Tallinn.

Brand Factory Group AB
Frykdalsbacken 40
123 23 Farsta
info@brandfactory.se
www.brandfactory.se

Brand Factory Group är Nordens ledande företag inom företags-, varumärkes- och produktprofilering. Företaget har cirka 350 anställda och omsätter ca 650 Mkr. Med produktionsanläggningar i Norden och Baltikum levererar Brand Factory en unik kompetens inom projektledning, produktion, design och montage.