Brandbee avslutar Due Diligence process

Idag har vi avslutat Due Diligence processen kring det föreslagna förvärvet av CloudRepublics fyra dotterbolag enligt tidigare kommuniké (se separat pressrelease).

Sedan vi tecknande avsiktsförklaringen kring att ta över merparten av CloudRepublics verksamhet den 17 januari  har vi nu genomfört Due Diligence processen och båda bolagen kallar nu till extra bolagsstämmor för att bland annat godkänna transaktionen den 12 mars 2021. Se separat kallelse.

Jag och CloudRepublics VD Johan Gran har under senaste tiden arbetat för att hitta en bra plan för framtiden. Efter stämmornas godkännande välkomnar vi ca 300 nya aktieägare och hela teamet från Anegy, Northside, Falco och Grab. Extra glädjande är att Johan Gran följer med till Brandbee där han axlar rollen som vice VD och CTO. Johan är en drömrekrytering med en internationell erfarenhet från ett trettiotal marknader där han har arbetat med ett flertal välkända företags investeringar inom digitalisering och marknadsföring. På Brandbee kommer Johan att fortsätta utveckla och driva de unika analysverktygen framåt för lansering på en global marknad”. Säger Magnus Clarenbring, VD Brandbee "

Under förutsättningen att bolagsstämman röstar ja till affären ser jag fram emot att tillträda en ny roll som vice VD & CTO för Brandbee Holding AB, som då också inkluderar CloudRepublics dotterbolags verksamhet. Där kommer jag  att fokusera på att bygga vidare och utveckla de förvärvade CloudRepublic-bolagens unika produkter som inkluderar Brand value Index och Attribution Index. Vi kommer under våren arbeta med att lansera globalt och dra nytta av Brandbees och CloudRepublics internationella kontakter för att bygga Gruppen starkare. Synergierna är stora och bolagens kompetenser kompletterar varandra mycket väl. Det kommer att bli ett mycket spännande 2021 “ Säger Johan Gran, VD CloudRepublic”

För mer information, vänligen kontakta:
Magnus Clarenbring, VD Brandbee Holding AB
Telefon:+46 (0) 72-439 99 00
ir@brandbee.com

Om Brandbee Holding AB
Brandbee Holding AB är ett bolag verksamt inom digital marknadsföring som möjliggör för företag att skapa professionell video, annonsera och hantera inkommande leads på ett kostnadseffektivt och enkelt sätt. Brandbee vill vara det självklara valet för företag som vill stärka sin kommunikation samt öka sin försäljning och varumärkeskännedom.

Mer information om bolaget finns på ​www.brandbee.com.​

Denna information är sådan som BrandBee Holding AB är skyldigt att offentliggöra enligt EU:s marknadsmissbruksförordning (EU nr 596/2014). Informationen lämnades, genom angiven kontaktpersons försorg, för offentliggörande 2020-11-05 08:50 CET.