VideoBurst lanserar ny produkt för YouTube-annonsering

Med målsättning att bli en one-stop-shop för sina kunder lanserar VideoBurst en helt ny produkt med integration mot YouTube. Produkten ger bolagets kunder möjlighet att skapa annonskampanjer på världens största videonätverk direkt från VideoBursts egna plattform.

Allt fler företag använder sig av videomarknadsföring

VideoBurst har hittills främst fokuserat på att göra det enkelt och kostnadseffektivt för företag att skapa egna videor. Hubspot visar på statistik där 85% av de undersökta bolagen i USA använder sig av in-house personal vid skapandet av videor samt att varje bolag i genomsnitt skapar 18 videor per månad. VideoBurst har märkt av denna trend även i Sverige och i Asien där fler företag, stora som små, använder sig i allt större utsträckning av egen personal, med lösningar som VideoBurst, istället för media- och reklambyråer.

YouTube är världens största videoplattform

YouTube är den största videoplattformen i världen med över 1 miljard aktiva användare som tillsammans konsumerar över 5 miljarder videor varje dag. I takt med att videokonsumtionen ökar på nätet och att YouTube som plattform blir allt större ökar även YouTube som annonseringsverktyg i popularitet.

Ny produkt för YouTube-annonsering

VideoBurst har genom integrationen med YouTube skapat en plattform för sina kunder som möjliggör för användaren att skapa sin marknadsföringsvideo snabbt och kostnadseffektivt och samtidigt gör det enklare att rikta in denna video i annonseringssyfte till sin specifika målgrupp på YouTube. Intäktsmodellen för VideoBursts del blir att ta en andel av annonseringsbudgeten.

“Det är med stor glädje jag nu kan meddela att vi gått live med vår integration med YouTube. Detta är en viktig milstolpe för oss som vi arbetat med senaste halvåret. Att VideoBurst nu har skapat en direkt integration till världens största videoplattform sätter ytterligare press på att vi skalar upp verksamheten globalt”, säger Christofer Lee, VD för VideoBurst.

För mer information, vänligen kontakta Bolaget på:

VD Christofer Lee

ir@videoburst.com

Om VideoBurst

VideoBurst är ett onlinevideobolag som möjliggör för företag att skapa professionell video på ett kostnadseffektivt och enkelt sätt, när de vill och vart de än befinner sig, genom en molnbaserad digital plattform. VideoBurst vill vara det självklara valet för företag som vill stärka sin kommunikation med video. Målet är att ta en marknadsledande position i Sverige och att etablera sig som en stark aktör på den globala marknaden.

Mer information om bolaget finns på www.videoburst.com

Taggar:

Citat