Avtalet klart Ett trendbrott för Sveriges brandmän

Report this content

Avtalet klart. Ett trendbrott för Sveriges brandmän Pressmeddelande från Brandmännens Riksförbund Avtalet med Svenska Kommunförbundet och Arbetsgivarförbundet KFF ger oss totalt cirka 20%, fördelat på lite olika ersättningar och tidpunkter under perioden som är 3 år. Årets avtal kan betecknas som ett trendbrott och visar att vår yrkesgrupp , den deltidsanställde brandmannen, numera är erkänd och inte längre är ett "kall eller en fritidssysselsättning". I det fortsatta arbetet är detta värt oerhört mycket mera än någon procentandel hit eller dit. Vi har förhandlat fram ett bra avtal men vi borde ha lite till för att komma ikapp. Vi jobbar vidare på detta och flera rekryteringsbefrämjande åtgärder och hoppas att svensk räddningstjänst har tid att vänta. Vem släcker i framtiden annars? Telekontakter i detta ärende för vidare information: Vår ordförande Håkan Höglin 070/6381597 Vår förhandlingsansvarige Peter Bergh 070/2560927 Samt vårt Förbundskontor 08/815041 ------------------------------------------------------------ Denna information skickades av BIT http://www.bit.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.bit.se/bitonline/2001/05/23/20010523BIT00410/bit0001.doc http://www.bit.se/bitonline/2001/05/23/20010523BIT00410/bit0001.pdf