Brandos nominerad som både ”Årets komet” och ”Årets e-handel”

Retail Awards arrangeras av branschorganen Svensk Handel och Dagens Handel för att uppmuntra till nytänkande och kvalitet inom handeln. Nu är finalisterna offentliggjorda och Brandos är nominerad som både Årets komet och Årets e-handel.

”Bland alla framgångsrika aktörer inom handeln finns det några företag och personer, som har gjort extra bra ifrån sig under det senaste året. Det är de som vi vill framhäva och hylla”, säger Adriana Dobrin, projektledare för Retail Awards.

Motiveringen till Brandos finalplats som ”Årets komet”:

Medan skobranschen tappar fart går Brandos mot strömmen. Sedan starten 2006 har grundarna Fredrik Juto och Karl-Johan Pantzar byggt ett starkt varumärke genom att erbjuda kunden ett brett skosortiment på nätet. Målmedvetet och kraftfullt har företaget på kort tid erövrat åtta marknader och haft en genomsnittlig tillväxt på ca 200 procent de senaste fem åren. Med en tydlig affärsstrategi i ryggen går nu denna snabbväxare med bestämda kliv mot en börsnotering.

Motiveringen till Brandos finalplats som ”Årets e-handel”:

Brandos har visat hur ett litet svenskt företag kan växa och utmana den annars så traditionella skobranschen – inte bara på hemmaplan utan i hela Skandinavien. Genom tydlighet, smarta logistik- och mobillösningar samt ständig dialog med kunderna har Brandos lyckats nå en extrem tillväxt och etablerat sig som en handelsaktör att räkna med i framtiden.

”Vi är stolta över att blivit utsedda i dessa två tunga kategorier” säger Karl-Johan Pantzar, VD för Brandos. ”Vi jobbar hårt för att bli en av Europas största inom skor, det här är ett mycket gott betyg och ett kvitto att vi är på rätt väg”.

Vinnarna kommer att koras på Stockholm Waterfront den 7 maj.

För mer information, kontakta:

BRANDOS, Karl-Johan Pantzar, VD
karl-johan.pantzar@brandos.com 46(0)73 980 80 65

Brandos är en av de största online skobutikerna i Europa med ett ovanligt stort sortiment av skor för dam, herr och barn. Sortimentet växer ständigt, i dagsläget omfattar det över 21.000 modeller från 440 märken. Brandos växer snabbt och har i dagsläget webbutiker i totalt åtta länder: Sverige, Norge, Danmark, Finland, Holland, Belgien, Tyskland och Storbritannien och erbjuder alltid fri frakt och fri retur med 30 dagars öpppet köp.