Brandos skolager växte till Nordens största

Brandos, Nordens största skobutik på nätet, fortsätter att växa kraftigt. Nu håller bolaget över 6800 olika skomodeller i lager, drygt 50 % fler modeller jämfört med året innan. Detta gör centrallagret utanför Borås till Nordens största skolager i antal modeller. Genom att lagerhålla samtliga modeller som säljs garanteras säkra och snabba skoleveranser för Brandos kunder.

Brandos utbud på skor motsvarar 20 fysiska skobutiker utan överlapp i sortimentet. Om man lade alla skor från Brandos lager i en rad skulle raden bli cirka 3,3 mil lång. Tidigare har Brandos haft ett fåtal modeller som beställningsvaror. För att ytterligare förbättra kundservicen lagerhålls nu istället alla de 6800 modellerna. Det innebär att Brandos kunder inom 1-2 dagar från beställningen kan ha ett par nya skor på fötterna. - Brandos vill erbjuda enkel och problemfri shopping på nätet. Att hålla det breda sortimentet i lager är därför ett viktigt val. I skobranschen är lagerhållning det enda sättet att garantera snabb och säker leverans av skor till kunden, säger Karl-Johan Pantzar, VD på Brandos. Om varan visas i Brandos webbutik, kan konsumenten vara säker på att skon finns i lager. I och med att Brandos bara säljer skor som finns i lager, hanteras beställningar snabbt av Brandos egen kundtjänstpersonal som samarbetar med företagets eget lager. Alla beställningar på vardagar före klockan 11.00 packas och skickas samma dag. Brandos bjuder på fri frakt och fria returer, och kunden har rätt till 30 dagar öppet köp. Skorna kan bytas till annan storlek eller annan modell utan extra kostnad. Brandos säljer kvalitetskor från över 230 kända varumärken. De senaste tilläggen till varumärkena hos Brandos är exempelvis Hope, Mjus, Filippa K, Pataugas, Terra Plana, Blowfish, Paul Green, Guess, Swear London och Salomon.