Christel Kinning och Erik Olsson nya ledamöter i Brandos styrelse

Christel Kinning, med en bakgrund som VD för RNB Retail and Brands AB, och Erik Olsson, tidigare VD för Posten AB, har tillträtt som ordinarie styrelseledamöter för Brandosab aktiebolag. Grundarna Karl-Johan Pantzar (VD) och Fredrik Juto (ordf) kvarstår i styrelsen som därmed omfattar fyra personer.

Christel Kinning har lång erfarenhet av klädhandel och konsumentvaror med tidigare uppdrag som VD för Polarn O. Pyret AB och RNB Retail and Brands AB. Hon är för närvarande också styrelseledamot i bl.a. OAO Melon Fashiongroup och Venue Retail Group AB.

Erik Olsson har tidigare framgångsrikt lett förändringsarbete i större nordiska koncerner. Hans uppdrag har bland annat varit som VD för Dagab AB, Coop Sverige AB samt Posten AB. Han är för närvarande bl.a. styrelseordförande i MQ Retail AB och Cargo Partner Group AS.

Båda de nya styrelseledamöterna är oberoende i förhållande till bolaget, bolagsledningen och större aktieägare i bolaget.

”Brandos har hittills utvecklats mycket snabbt och har mycket högt ställda mål för bolagets framtida utveckling. Vi välkomnar Christel och Erik till Brandos och ser fram emot att arbeta med dem för att Brandos ska bli det främsta företaget på den snabbt växande europeiska skomarknaden på nätet”, säger styrelseordförande Fredrik Juto.

Om BRANDOS

Brandos har sedan starten 2006 vuxit till Nordens största skobutik på nätet. Brandos har ett av Europas största online-sortiment med över 7000 modeller från drygt 240 välkända skomärken och erbjuder därmed skor till alla för alla ändamål. Försäljningen sker genom fullständigt landsanpassade nätbutiker i sju länder: Sverige, Finland, Norge, Danmark, Tyskland, Nederländerna och Belgien. Till skillnad från många andra nätbutiker har Brandos fri frakt och fria returer samt öppet köp i 30 dagar vilket ger kunden möjlighet att prova skor hemma utan kostnad. För mer information se: www.brandos.se

För mer information, kontakta: BRANDOS.se, Karl-Johan Pantzar, VD,
karl-johan.pantzar@brandos.com +46(0)73 980 80 65