Rekordstor efterfrågan på brudskor inför pingst

Brandos, Sveriges största skobutik på nätet, har inför pingsthelgen noterat rekordförsäljning av brudskor. Efterfrågan är dubbelt så stor som inför pingsten i fjol.

Pingsten är en klassisk helg för bröllop, och populäriteten håller i sig trots att annandag pingst numera är en vanlig arbetsdag. Brandos, Sveriges och Nordens största skobutik på nätet, märker att det är bröllopstider eftersom rekordmånga beställt brudskor de senaste veckorna.

”Vissa dagar skickar vi ut upp emot 100 par från vårt lager. Försäljningen av brudskor har fördubblats på bara ett år. Fler och fler upptäcker hur enkelt det är att handla skor på nätet och att vårt utbud är mycket större än det du hittar hos bröllopsbutiker och vanliga skobutiker”, säger Karl-Johan Pantzar, VD Brandos.

Brandos försäljningsstatistik av brudskor sedan januari 2011 visar att de flesta köper brudskor just på försommaren. I fjol toppade försäljningen av brudskor vecka 18, några veckor före pingst som då inföll i början av juni. Sedan minskade försäljningen succesivt och var som lägst veckorna kring jul.

”Jag tror att försäljningen av brudskor i år toppar denna vecka eller nästa, men vi räknar ändå med klart högre efterfrågan än i fjol, det gäller inte bara brudskor”, säger Karl-Johan Pantzar.

Brandos har Sveriges största utbud av skor med över 27 000 olika modeller i lager för snabb leverans, mångfalt fler än det är möjligt att ha i en fysisk butik. Kunderna handlar i lugn och ro från alla platser i landet. Om skorna inte passar är det bara att skicka tillbaka dem eftersom Brandos har fria returer.

Pressbilder på brudskor bifogas.

Brandos försäljning av brudskor i Sverige, antal sålda par per vecka:

För mer information kontakta:

Karl-Johan Pantzar, VD Brandos, tel. 0739-80 80 65

BRANDOS är en av Europas största och snabbast växande skobutiker på nätet med över 27 000 modeller i lager från ca 500 välkända varumärken. Vi vill ge våra kunder möjlighet att uttrycka sig, genom sina skor, och har som nätbutik ett supersortiment med alla typer av skor för att möjliggöra detta. Europa är vår marknad och vi säljer idag våra produkter i åtta länder. Vi står för mångfald och har idag 15 olika nationaliteter representerade bland våra cirka 100 anställda. Inspiration, glädje och omtanke för varandra är några av skälen till att vi är en arbetsplats att trivas på och växa med. Sedan starten 2006 har Brandos haft en mycket stark tillväxt och mottagit flera utmärkelser. För mer information besök www.brandos.se