Svenska skor är hetast på nätet i Europa

Svenska företaget Brandos placerade sig som bästa e-handelsföretag i Europa i GP Bullhound Media Momentum Awards 2010. Media Momentum Awards utser årligen Europas hetaste och snabbast växande företag inom digitala media.

Brandos, som säljer skor på nätet, grundades 2006 av Fredrik Juto och Karl-Johan Pantzar med högt ställda mål redan från början. Sedan starten i Sverige har företaget expanderat kraftigt och har nu webbutiker i sju europeiska länder. Framgångsreceptet är att ha ett överlägset sortiment med hundratals olika varumärken och tusentals skomodeller. Idag finns över 7000 olika skomodeller, vilket är mer än 6 gånger så många modeller än någon annan svensk skobutik. Dessutom kan kunden alltid beställa från Brandos utan att behöva betala frakt eller en eventuell retur. Media Momentum Awards utser årligen Europas hetaste och snabbast växande företag inom digitala media. Bland de företag som tidigare utmärkt sig på Media Momentum Awards är King.com, Betsson och Tradedoubler. I år har Brandos hamnat överst på listan av företagen inom e-commerce och topp tre totalt. ”Det är roligt att Brandos uppmärksammas för sin tillväxt”, säger Karl-Johan Pantzar, VD på Brandos. Han fortsätter, ”Brandos är från grunden byggt för att växa med kraftig tillväxt under lång tid framåt, vilket nu börjar visa sig. Vi ska vara ledande i Europa när det gäller skor på nätet.” Brandos kommer att fortsätta växa, både vad gäller utbud, geografisk utbredning och i antal anställda. Strategin är klar: ”Alla kunder älskar att välja och vi älskar att erbjuda ett stort sortiment. Brandos ska bli mer transparent mot kunderna och sajten ska förbättras ytterligare både visuellt och funktionellt. Om du tänker skor på nätet ska BRANDOS.se vara din bästa kompis”, avslutar Karl-Johan.

Taggar: