Sverige letar skor som aldrig förr

​Resor och flyg har länge varit det svenskar söker efter på nätet. Nu har sökningarna på utseenderelaterade produkter som kläder och skor ökat till samma nivå.

I september 2007 hade ordet skor ungefär hälften så många sökningar på Google som flyg och cirka 70% av sökningarna på kläder. I september i år var skor, kläder och flyg lika eftersökta och skor passerade resor med marginal.* ”Beteendet och förväntningarna online håller på att ändras. Tidigare kunde man se att nästan alla sökte och handlade online för att hitta det bästa priset. Nu kan man se att fler och fler upptäcker, och verkligen uppskattar, andra fördelar med att shoppa online.  Nätet är ju överlägset även när det gäller utbud och tidsåtgång. Det är inte rimligt för fysiska butiker att kunna ha så brett sortiment som onlinebutiker och samtidigt kunna göra det enkelt och snabbt för kunder att hitta rätt produkt. Jag tror det är därför produkter som skor och kläder blir mer och mer eftersökta.”, säger Karl-Johan Pantzar, VD på Brandos.

Bild: Google Trender

Utbudet på skor online i Sverige ökar med den ökade efterfrågan. Brandos som är Sveriges största skobutik på nätet har nu i dagarna nått över 10000 modeller i utbudet. Det är ett av Europas bredaste utbud. Vid den jämförande mätningen som gjordes den 15 oktober 2009 hade Brandos 6132 olika modeller. Nu har antalet modeller ökat med cirka 50 %.

”10 000 modeller är mycket. Jämför bara med din vanliga skobutik i köpcentret som troligen har max 300 modeller. Men vi lutar oss inte tillbaka och är nöjda med det. Vi kommer fortsätta att bredda utbudet så att vi ännu bättre kan leva upp till vårt löfte att erbjuda skor som är mer relevanta för alla och för varje individ” avslutar Karl-Johan.

*Källa: Google Trenderhttp://www.google.se/insights/search/#q=skor%2Ckl%C3%A4der%2Cresor%2Cflyg&geo=SE&date=9%2F2007%2037m&cmpt=q

För mer information, vänligen kontakta:

Karl-Johan Pantzar, VD

Telefon: +46-(0)73-980 80 65
E-mail: karl-johan.pantzar@brandos.com
Webb: www.brandos.com

BRANDOS.se – Sveriges största skobutik på nätet, erbjuder marknadens överlägset bredaste utbud av damskor, herrskor och barnskor för alla tillfällen. Vi har tusentals olika modeller från flera hundra kända kvalitetsmärken. Det är lätt att prova och byta storlek eller modell om det behövs – BRANDOS.se har snabb leverans och bjuder på fri frakt och fria returer samt 30 dagar öppet köp. Välkomna!