Pressinbjudan: Viktiga lärdomar från SHK:s rapport om Oceanabranden och säkerhetsåtgärder vid elmuffsvetsning

Statens haverikommission har släppt en delrapport om branden i Oceana, där arbetet med elektrosvetsning, öven så kallad elmuffsvetsning, pekas ut som en sannolik brandorsak. Brandskyddsföreningen bjuder nu in till en pressträff för att berätta om den här metoden, de regler och överenskommelser som gäller vid sådana arbeten samt de lärdomar som kan dras från tidigare bränder med liknande orsaker.

Tid : Fredag 27:e september kl 13.00 -13.30
Digitalt via Zooom:

Medverkande:

• Lars Brodin, expert systematiskt brandskyddsarbete, Brandskyddsföreningen
  • Tobias Thrysén, expert brandsäkerhet, Brandskyddsföreningen
  • Camilla Carlsson, kommunikations- och marknadschef, Brandskyddsföreningen

Efter presentationen kommer det finnas tid för frågor.

Välkommen!

Camilla Carlsson
Kommunikations- och marknadschef
Bradskyddsföreningen
Mail:
camilla.carlsson@brandskyddsforeningen.se

Brandskyddsföreningen är en allmännyttig ideell förening som arbetar och driver opinion för ett brandsäkrare Sverige. Vi är ett ledande kunskapscentrum som ökar framtidens brandsäkerhet och minskar samhällets skadekostnader, bland annat genom besiktning, utbildningar, restvärderäddning och konceptet Heta Arbeten®. Brandskyddsföreningen arbetar fram gemensamma normer och regelverk för olika branscher och genom Insamlingsstiftelsen Brandforsk finansierar vi forskning och utveckling inom brandsäkerhetsområdet. Läs mer på www.brandskyddsforeningen.se.

Taggar: