Träffa Brandskyddsföreningen på SKYDD

Den 23–25 oktober går säkerhetsmässan SKYDD av stapeln. Kom till Brandskyddsföreningens scen och lyssna till våra föreläsningar. Besök också vår monter där du kan prova att släcka en virtuell brand med VR-kamera.

Från scenen (scen 4) berättar vi bland annat om resultaten av de senaste officiella rapporterna från England efter Grenfell Tower-katastrofen - en av de värsta bränderna i modern tid. Andra ämnen vi berör från scenen är nya regler och standarder inom Brandlarm- och Sprinklerområdet, nyheter inom besiktning, och det nya regelverket inom Utrymningslarm med talat meddelande.

Passa också på att intervjua våra experter!
Samtliga experter finns på plats i vår monter onsdagen den 24 oktober kl. 10:30.

• Prata med Ville Bexander, Brandingenjör Brandskyddsföreningen och Lars Brodin, Brandingenjör Brandskyddsföreningen, om Branden i Grenfell Tower och hur branden satte igång en våg av diskussioner kring bygglagstiftning, tredjepartskontroll och fasadkonstruktioner.
  • Diskutera besiktningar med Hans Andersson, brandingenjör på Brandskyddsföreningen. Varför behövs besiktningar och vad händer vid utebliven besiktning?
  • Hör vad som väntar i form av nya regelverk och standarder inom Brandlarm- och Sprinklerområdet. Jens Hjort, expert Släcksystem på Brandskyddsföreningen, har koll.

För mer information och eventuella intervjuer, vänligen kontakta:
Nadine Jones Pioud, pressansvarig, Brandskyddsförneingen, tel 070-542 77 18, mail: nadine.jonespioud@brandksyddsforeningen.se

Brandskyddsföreningen är en allmännyttig ideell förening som arbetar för ett brandsäkrare Sverige. Brandskyddsföreningen är ett ledande kunskapscentrum som ökar framtidens brandsäkerhet och minskar samhällets skadekostnader. Brandskyddsföreningen driver affärsverksamhet inom bland annat utbildning, förlag, restvärderäddning, besiktning, brand- och säkerhetscertifiering samt brandforskning. www.brandskyddsforeningen.se