• Brandskyddsföreningen/

Välkommen till Brandskyddsföreningens Almedalsseminarium! -  Vad krävs i säkerhet och brandskydd när vi ställer om våra energisystem med vätgas till fossilfritt?

Vätgas har hittills mest använts inom industrin, men nu ökar intresset för vätgas även från mindre företag, kommuner och transportsektorn. På Brandskyddsföreningens webbinarium diskuterar vi möjligheter och risker med vätgas - och behovet av regelverk för säkerhet och brandskydd som är i fas med utvecklingen mot en fossilfri tillvaro.

I panelen:
Anna Alexandersson, Enhetschef Energiomvandling, RISE
Marcus Runefors, Universitetsadjunkt, PhD, Lunds Tekniska Högskola
Johan Lindström, Brandingenjör, Räddningstjänsten/MSB
Susanné Wallner, Näringslivschef, ElectriVillage Mariestads kommun
Kent Tillberg, Förvaltningschef, Sjöbohem
Mats Björs, Generalsekreterare, Brandskyddsföreningen
Anna Karin Källén, Ansvarig opinion, Brandskyddsföreningen (programledare)

För mer information och program, se www.brandskyddsforeningen.se

Datum: Den 5 juli
Plats: Webbinarium
Anmälan: Kontakta pressansvarig på nadine.jonespioud@brandskyddsforningen.se

Till programsida i Almedalen >>

För mer information eller frågor, kontakta gärna:
Anna Karin Källén, Kommunikation & opinionsbildning, Brandskyddsföreningen, tel: 073-433 20 85 eller epost: annakarin.kallen@brandskyddsforeningen.se

Nadine Jones Pioud, pressansvarig Brandskyddsföreningen, tel: 070-542 77 18 eller epost: nadine.jonespioud@brandskyddsforeningen.se

Brandskyddsföreningen är en allmännyttig ideell förening som arbetar och driver opinion för ett brandsäkrare Sverige. Vi är ett ledande kunskapscentrum som ökar framtidens brandsäkerhet och minskar samhällets skadekostnader, bland annat genom besiktning, utbildningar, restvärderäddning och konceptet Heta Arbeten®. Brandskyddsföreningen arbetar fram gemensamma normer och regelverk för olika branscher och genom Insamlingsstiftelsen Brandforsk finansierar vi forskning och utveckling inom brandsäkerhetsområdet. Läs mer på www.brandskyddsforeningen.se.

Med anledning av EU:s nya dataskyddsförordning, GDPR, vill vi informera dig som finns på våra
sändlistor för pressmeddelanden om vår personuppgiftspolicy.