Välkommen till Försäkringsbolagsdagen

Den 15 november är det dags för Försäkringsbolagsdagen i Stockholm. Dagen bjuder på intressanta föreläsningar och seminarier, bland annat diskuteras de utmaningar kring informationssäkerhet som försäkringsbranschen står inför i och med vårt användande av digitala tjänster.

Andra programpunkter för dagen är sommarens skogsbränder där föreläsarna delar med sig av erfarenheter från räddningsinsatserna. Man kommer också att prata om den uppmärksammade branden på Biblioteksgatan i Stockholm förra året och om räddningstjänstens organisation och samarbetet på plats.

Under dagen diskuteras också resultaten i slutrapporterna efter brandkatastrofen i Grenfell Tower och behovet av bättre kontrollsystem.

På plats finns, förutom Brandskyddsföreningen, representanter från Svensk Försäkring, Svenska Stöldskyddsföreningen, Bengt Dahlgren, Moderna Försäkringar och Brandskyddsföreningen Restvärderäddning.

Tid: Den 15 november, klockan 09.00–15.45
Var: Myntkabinettet, Slottsbacken 6, Stockholm.

För frågor eller anmälan, vänligen kontakta:
Nadine Jones Pioud, pressansvarig, Brandskyddsföreningen. Tel: 070-542 77 18 eller mail: nadine.jonespioud@brandskyddsforeningen.se

Brandskyddsföreningen är en allmännyttig ideell förening som arbetar för ett brandsäkrare Sverige. Brandskyddsföreningen är ett ledande kunskapscentrum som ökar framtidens brandsäkerhet och minskar samhällets skadekostnader. Brandskyddsföreningen driver affärsverksamhet inom bland annat utbildning, förlag, restvärderäddning, besiktning, brand- och säkerhetscertifiering samt inom brandforskning. www.brandskyddsforeningen.se