Brandson expanderar med två nya kontor i Sundsvall och Göteborg

Report this content

Svenskarna gör över 50 miljoner Google-sökningar per dag. I takt med att sökningarna fortsätter att öka, får fler företag också upp ögonen för den konkurrenskraft som stark digital närvaro medför. För att lyckas krävs god förståelse för det digitala landskapet och hur verksamheten påverkas av det, vilket är en kunskap som vi nu vill bistå fler företag med.

Brandson grundades 2009 av Erik Larsson och Fredrik Montell och utnämndes nyligen till Gasellföretag, vartefter bolaget vid årsskiftet förvärvades av en grupp namnkunniga affärsänglar. Vi är stolta över att nu kunna meddela er om att vi under mars öppnar två nya kontor i Sundsvall och i Göteborg för att bemöta en uppmärksammat växande efterfrågan, och komma närmare våra kunder.

– Efterfrågan på digitala strategier och en stark digital närvaro är superhög just nu. Morgondagens vinnare är de företag som förstår innebörden av att prata köpprocesser snarare än säljprocesser. Den transformationen kan vi hjälpa företagen med, säger Luca Di Stefano, vd på Brandson.

Som ansvarig för de två etableringarna har vi handplockat Nicklas Sångberg, tidigare vd och byråchef för den sundsvallsbaserade digitalbyrån Duplicera, vilka Brandson under en längre tid har samarbetat med och som nyligen förvärvades av Cybercom Group.

– Efter att ha verkat som partner till Brandson under några år har jag själv sett resultatet och styrkan i det Brandson levererar. Dessutom har jag från start känt starkt för Brandsons vision att vara den bästa, snällaste och mest uppskattade partnern inom digital marknadsföring. Jag trivs i tillväxtbolag och därför är det här en resa jag verkligen vill vara med på, säger Nicklas Sångberg, numera Digital sälj- och marknadsstrateg på Brandson.

Luca Di Stefano, vd, 0708-55 67 23, luca.distefano@brandson.se

Magnus Sjöbäck, presskontakt, 0704-45 15 99, magnus.sjoback@greatness.se

Brandson erbjuder expertis och verktyg för den digitala köpresan till små och stora företag i Sverige. Företaget startade 2009, har 20 medarbetare och huvudkontoret finns i Stockholm. https://www.brandson.se/

Taggar: