Braun °CoolTec: Den första rakapparaten som lägger hudirritation på is!

Brauns toppmoderna °CoolTec är först i världen med att leverera ett enanstående resultat och samtidigt vara perfekt för män med känslig hud. Din dagliga rakningsrutin kommer aldrig bli sig lik igen tack vare °CoolTecs revolutionerande teknologi som har kraften att lägga hudirritation på is och ta rakningen till en helt ny nivå. Designad för att överträffa alla förväntningar eliminerar den värmen som uppstår vid rakningen och skapar en omedelbar minskning av vanliga tecken på hudirritation som till exempel sveda, klåda, rodnad och hudspänning.

Hemligheten bakom innovationen är Brauns banbrytande teknologi Thermo-Electric-Cooling (TEC), vanligen en teknik som används i byggandet av rymdfarkoster och satelliter. I de flesta rakapparater kan den värme som alstras av motorn och friktion i rakapparatshuvudet skapa obehag och irritation i den känsliga huden – Braun °CoolTec är den enda rakapparat som nu kan kyla ner både rakapparaten och huden. När °CoolTecs banbrytande kylelement av aluminium, som är integrerad i rakhuvudet, kommer i kontakt med huden avlägsnar den kontinuerligt värmen som uppstår medan du rakar dig och lämnar en uppfriskande känsla och en hud fri från irritation.

”Många matcher och tätt mellan sändningarna gör att jag behöver ta hand om min hy. Jag rakar mig ganska ofta, och det händer att huden blir lite irriterad. Då brukar kyla fungera, och just kyla är ju faktiskt en beprövad metod för att lindra smärta. Se bara på fotbollsplanen, när någon skadar sig så är det första som åker fram en ispåse. Säger Champions League-studions och "Sveriges mest sminkade man", Ola Wenström.”

Designad av världsledande ingenjörer är Braun °CoolTec godkänd av Dr Marcus Maurer, professor i dermatologi och allergi samt forskningschef på centrumet för allergi vid Universitetssjukhuset Charité i Berlin. Han kommenterar Brauns senaste innovation:

”Eftersom rakning syftar till att avlägsna hår så nära huden som möjligt kommer rakhuvudet vidröra huden vilket slutligen leder till irritation. Typiska tecken på irriterad hud är sveda, klåda, rodnad och hudspänning. Genom att aktivt kyla ner huden under rakningsprocessen, minimerar Braun °CoolTec uppkomsten av irritation vid rakning.”

”Lanseringen av °CoolTec är mycket mer än bara Brauns senaste framsteg; den kan också vara den mest avancerade rakapparaten någonsin”, säger Peter Wallentin, PR Manager Braun Male Shaving Norden. ”°CoolTec är inte bara banbrytande teknologi – från det noggranna hantverket av det zonindelade gummerade greppet och det ergonomiska handtaget, till den dynamiska designen är °CoolTec den perfekta balansen mellan kvalitet, funktionalitet och estetik som kommer att förändra sättet män rakar sig på”.

Braun °CoolTec har ett trestegssystem som automatiskt anpassar sig till ansiktets konturer samtidigt som den avlägsnar både långa och korta hårstrån i ett och samma drag och är utrustad med SensoBlade, särskilt framtaget för att fånga upp hårstrån som växer åt olika håll och på så sätt ge en slät rakning i så få drag som möjligt.

Braun °CoolTec kommer också med en inbyggd trimmer för att enkelt putsa till skägg och polisånger och fulladdad på bara en timme, ger Braun °CoolTec 45 minuters sladdlös rakning. Den finns också tillgänglig med den automatiska Clean & Charge-stationen som genom en knapptryckning hygieniskt rengör, laddar och smörjer rakapparatens viktiga delar för maximal prestanda.

Braun °CoolTec är ackrediterad av Skin Health Alliance (SHA), en oberoende, icke-vinstdrivande organisation som arbetar med internationella dermatologer, forskare och vetenskapsmän inriktade på hud.

Braun °CoolTec finns i fyra modeller – CT2s, CT2cc, CT4 och CT5cc – till det rekommenderade priset från 1699 kronor för CT2s till 2199 kronor för premiummodellen CT5cc. Samtliga modeller finns tillgängliga i butik från och med augusti 2013. För mer information, besök http://www.braun.com/nordic.

För bilder eller produkter, vänligen kontakta;
Telefon: +46 70 20 96 505