BRAUN ÅTERKALLAR PÅ EGET INITIATIV ETT BEGRÄNSAT ANTAL BRAUN SATIN HAIR 3 AIRSTYLER

Stockholm, 21 juni 2011 – Som en försiktighetsåtgärd återkallar Braun idag ett begränsat antal av Braun Satin Hair 3 Airstyler. Den här återkallelsen riktar sig till konsumenter och har initierats då ett specifikt parti av Braun Satin Hair 3 Airstyler inte möter Brauns höga kvalitetskrav och kan innebära en säkerhetsrisk. Inga andra produkter berörs av återkallelsen.

Braun Quality Assurance har rapporterat ett ökat antal kvalitetsincidenter i detta parti som innebär att delarna i handtaget på Satin Hair 3 Airstyler kan dela på sig vilket därmed riskerar att strömsladden exponeras. Den berörda produkten identifieras genom koden ”021” som är markerad på handtaget av Braun Satin Hair 3 Airstyler. För att hitta och identifiera koden ”021” bör konsumenterna följa nedan beskrivna steg:

1. Dra ut sladden från eluttaget och försäkra dig om att det är en Braun Satin Hair 3 Airstyler. Termen ”Braun Satin Hair 3” är tryckt på handtaget så som bilden nedan visar.

2. Identifiera koden “021” som är tryckt på produktens handtag i nederkanten av informationsrutan.

Konsumenter med den berörda produkten uppmanas att inte använda den berörda produkten och att ringa det lokala avgiftsfria servicenumret 0200-125061 för instruktioner kring utbyte av produkten.

Den här försiktighetsåtgärden och begränsade och frivilliga återkallelsen understryker Brauns krav på att säkerställa högsta kvalitetsstandard för sina produkter. Braun ber om ursäkt för eventuella besvär som denna återkallelse kan orsaka. www.braun.com/se/hair-care

Presskontakt:
Hanna Jonasson Drotz, Procter & Gamble
E-post: Jonassondrotz.h@pg.com

Jessica Ljunggren, MSL
E-post: Jessica.ljunggren@mslgroup.com

Om oss

Braun har i över 90 år tillverkat produkter som är välkända för sin pålitlighet, livslängd och hållbarhet. Vår grundval är design, tack vare Dieter Rams och hans efterträdare, och alltefter hur våra kunders behov ändras under 2000-talet är vårt fokus på att erbjuda våra kunder en ojämförlig produkt. Vårt mål är att utforma våra produkter med detaljer som gör skillnad i människors liv, att levandegöra kundernas upplevelse i vad vi kallar ”Braunögonblicket”. Braun leder vägen in i framtiden med produkter som designats för att göra konsumenters liv bättre och håller fast vid sitt motto: ”Design som gör skillnad”. Braun Healthcare är välkända för sin fackkunskap av hälso- och sjukvårdspersonal. Produkter från Braun Healthcare säljs i 44 länder inom Europa, Mellanöstern och Afrika, med över 13 miljoner sålda medicintekniska produkter över hela Europa.