Braun MX2050 en kraftfull och elegant blender som tål hårda tag - och maskindisk

Braun fortsätter att arbeta vidare på ett produktutvecklingsspår som sätter design i första rummet, men utan att ge avkall på funktion och användarvänlighet. Den kraftfulla blendern Braun MX2050 är ett bra exempel på hur dessa ambitioner förenats.

”Vi vet att design är otroligt viktigt för svenska konsumenter, inte minst inom denna produktkategori. För att en hushållsapparat skall få stå framme i ett kök krävs det att den är snyggt designad ”, säger Peter Wallentin, PR Manager för Braun i Norden. ”Samtidigt räcker det inte bara med snygg design, form är bara en av de saker som vi tar hänsyn till vid köp. För hushållsmaskiner är mångsidighet och användarvänlighet också nyckelord, att produkterna dessutom går att diska i maskin är ofta avgörande. Med den här blendern vågar jag påstå att vi möter alla dessa krav på bästa sätt.”

Braun MX2050 är elegant designad med en kraftfull motoreffekt på 525 Watt och 5 hastigheter samt pulsfunktion för korta, snabba mixningar. Blendern har en rymlig glaskanna på hela 1,75 liter, vilket gör det möjligt att bereda större mängder på samma gång. Glaskannan tillsammans med den kraftfulla motorn gör också att mer krävande uppgifter som att krossa is hanteras snabbt och enkelt. Blendern är lämplig för allt ifrån frestande fruktpuréer, till heta soppor eller drinkar med krossad is. Även större jobb blir perfekta på bara några sekunder.

Glasbägaren har integrerad nivåmätare och ett avtagbart lock. Knivbladen av rostfritt stål är lätta att ta bort och gör rengöringen enklare och säkrare. Bägaren, locket och knivbladen tål diskmaskin. Braun MX2050 har också ett integrerat säkerhetssystem vilket gör att blendern endast kan arbeta om bladen är korrekt installerade och skålen är rätt placerad. Rekommenderat pris är 899 kronor.

För mer information om Braun, vänligen kontakta;                      För bilder eller produkter till test, vänligen kontakta;
Peter Wallentin, PR Manager Braun Norden                                         Jessica Ljunggren, MSL
Telefon: +46 8 5352 8456                                                                        Telefon: +46 8 550 511 24
E-post: wallentin.p@pg.com                                                                    E-post: jessica.ljunggren@mslgroup.com

Procter & Gamble
Mer än fyra miljarder gånger per dag använder människor världen över Procter & Gambles produkter i sin vardag. Företaget har ett stort utbud av konsumentprodukter, i Norden marknadsförs bl a Pampers, Always, Alldays, Yes, Ariel, Aussie, Head & Shoulders, Wella, Vicks, Pringles, Gillette, Oral-B, Duracell och Braun. Företaget har 127 000 anställda som arbetar i mer än 80 länder. För mer info, se www.se.pg.com.