Braun och Porsche inleder samarbete - premiären uppmärksammas med begränsad upplaga av rakapparaten Series 7 i exklusiv svart design

Porsche och Braun är två prisbelönade tyska klassiker som har gjort sig kända för innovativ design och gränsöverskridande tekniklösningar. Nu inleder de två varumärkena ett samarbete som sträcker sig från racerbanorna ända in i butikerna. I slutet av september lanserar Braun en begränsad upplaga av den exklusiva Braun 790cc, som är inspirerad av samarbetet med Porsche.

Sedan augusti 2010 är Braun officiell partner till Porsche Motorsport i racingsammanhang. Det innebär bland annat att de klassiska tävlingsbilarna från Porsche kommer att bära Brauns varumärke, men det medför också ett nytillskott bland Brauns rakapparatsmodeller – en Limited Edition-version av storsäljaren Series 7 i läcker helsvart design.

– Vår Series 7 är en oerhört uppskattad rakapparat som vunnit mängder med utmärkelser runt om i världen, både för sin design och för sin prestanda, säger Sargon Demirdag, produktchef på Braun. Det känns jättekul att vi nu kan introducera en limited edition version i svart design inspirerad av samarbetet med Porsche.

Den begränsade upplagan av Brauns ”Porsche-modell” Series 7, 790cc finns att köpa på Elgiganten från och med slutet av september. Genomsnittspriset ligger på 3 999 kronor inklusive moms. Även populära Series 5 och 3 kommer under begränsad tid att finnas i den exklusiva svarta designen, med genomsnittspris 1 999 kronor för 390cc och 2 999 kr för 590cc.

Hanna Jonasson Drotz, PR Manager
Telefon: +46 8 53528677
E-post: jonassondrotz.h@pg.com

Jessica Ljunggren, MS&L