Braun Satin Hair 7 – den kompletta serien hårstylingverktyg för den medvetna kvinnan

Braun har i sin serie Satin Hair 7 samlat allt vad en medveten kvinna behöver inom hårstyling. Vare sig du gillar festliga lockar, stram hårsvans eller utsläppt och ledigt hår finns ett hårstylingverktyg som hjälper dig till ett lyckat resultat på ett lika skonsamt som effektivt sätt, varje gång.

Braun har alltid legat i framkant vad gäller design och produktutveckling och var bland annat först på marknaden med att inför det klassiska pistolhandtaget som numera ses som standard i branschen. Braun fortsätter att leda utvecklingen och den banbrytande IONTEC-teknologi är nu standard på alla produkter i serie 7. IONTEC-teknologin skyddar håret genom att omsluta varje enskilt hårstrå med miljontals joner som drar till sig fuktgivande partiklar, minskar omedelbart statiskt hår och återställer hårets glans och lenhet. Hårets utseende och känsla förbättras och frizzighet och flygande hår minskas effektivt.

”För oss är det självklart att hårstyling i hemmet ska hålla salongstandard och ge ett lyckat resultat, oavsett hårtyp och frisyr”, säger Hanna Jonasson Drotz, PR Manager för Braun Beauty i Norden. ”Det skandinaviska håret är till exempel känt för att ofta vara väldigt fint och det måste behandlas därefter för att resultatet ska bli lyckat. Med stylingverktygen i Satin Hair 7-serien kan användaren lätt anpassa värmeinställningen till den egna hårtypen och på så sätt få en personlig hårvård som håller”.

Satin Hair 7 plattång – frihet att styla
Plattången som återställer glansen och efterlämnar ett hälsosamt hår. Keramikplattorna med NanoGlide gör att den glider smidigt genom håret och efterlämnar ett platt, glansigt och långlivat resultat. Snabb uppvärmning underlättar en stressig morgon samtidigt som temperaturen enkelt går att anpassa efter hårtyp och styling så att järnet aldrig blir för varmt. Rekommenderat pris är 749 kronor.

Satin Hair 7 borste – omedelbar glans med en enda knapptryckning
Borsten som snabbt blir ett ”must have”. Perfekt att slänga med i handväskan för enkel underhållning under dagen då borsten ger omedelbar glans och lenhet samtidigt som den tar bort frissighet med endast en knapptryckning och ett par drag genom håret. Rekommenderat pris är 499 kronor.

Satin Hair 7 locktång – friska, luftiga lockar med strålande glans
För den som längtar efter Hollywoodlockar är detta den snabba vägen till looken. Med temperatur justerbar efter hårtyp ger den skonsamt men effektivt lockar som håller hela festen. Den har dessutom utrustats med svala sidor som underlättar vid stylingen samt särskilt skydd mot ömtåliga hårtoppar genom unik designad ceramic care-cylinder bevarar hårets ytterskikt. Rekommenderat pris är 595 kronor.

Satin Hair 7 hårfön – perfekt styling utan att skada håret
Hårfönen som levererar salongsresultat utan att du behöver lämna hemmet. Utrustad med Satin Ion teknologi samt 3 olika värmeinställningar och 2 olika luftinställningar lämnar den ett glansigt och individuellt anpassat resultat. Denna hårfön är dessutom utrustad med SatinProtect Drying som, utöver värmeanpassningen, ger skonsam föning oavsett hårtyp. Rekommenderat pris är 599 kronor.

För mer information om Brauns produkter och inspiration av hårstylist Sascha Breuer, se braun.com/se/hair-care/style-inspiration.

Hanna Jonasson Drotz, PR Manager Braun Beauty Norden

E-post: jonassondrotz.h@pg.com

Teresia Varaona, MSL

Telefon: +46 8 550 511 20
E-post: teresia.varaona@mslgroup.com

P&G Beauty making beauty dreams real. Med fler än 100 varumärken i närmare 127 länder är P&G Beauty ett ledande globalt skönhetsföretag. P&G Beauty erbjuder etablerade varumärken för att uppfylla alla skönhetsrelaterade behov, bland annat Pantene®, Olay®, Head & Shoulders®, Wella®, Max Factor®, Sassoon Professional®, Wellaflex®, Sebastian Professional®, Koleston®, Venus®, Gillette®, Oral-B®, Braun®, SK-II®, Wella Professionals® samt dofter från Hugo®, Boss® och Lacoste®.

Besök http://www.se.pg.com för de senaste nyheterna och mer information om P&G och dess varumärken.